סערת גמר גביע המדינה: שר התרבות והספורט מיקי זוהר שוחח הבוקר (רביעי) עם בן כספית וינון מגל בתוכניתם ב-103FM, והביע התנגדות לשלילת הגביע בו זכתה בית"ר ירושלים, לאחר פריצת אלפי האוהדים אל כר הדשא. "אני לא חושב שצריך לשלול גביע שזכו בו שחקנים, ששיחקו על כר הדשא וניצחו את המשחק, הגיעו לגמר והשקיעו. זה פוגע בערך הספורטיבי, אני לא חושב שזה המעשה הנכון על אף העובדה שלצערי לא זכו להניף", טען. 

"מסוכן ולא ספורטיבי": הרצוג מתייחס לסערת גמר גביע המדינה
הנשיא הרצוג נכח בהידברות על הרפורמה: "חשוב מאוד להגיע להסכמות"

כמו כן, קרא להחזרת השוטרים ליציעים: "אני אומר את זה בצער רב, אני הולך לדבר עם השר לביטחון לאומי ולומר לו שאין שום ברירה, כל המשחקים המשמעותיים צריכים לעבור לידי המשטרה. זה לא הולך להיות כיף לאוהדים כי יהיה בידוק מאוד קשה וקפדני, גם ביציע, מי שיתפרע יעצר". 

עוד הוסיף בנושא: "אבל מה לעשות, המצב הזה שנוצר הורס כל חלקה טובה. על זה אנחנו מכניסים את הקנסות המנהליים וההרחקות האוטומטיות. יש שופט שסיכמתי עם לוין לגביו שישפוט את ענייני האלימות בספורט, יהיה גם תובע או תובעת משטרתית שגם את זה סיכמתי עם השר שיגישו כתבי אישום מהירים כנגד אוהדים אלימים. אנחנו נרחיב את היריעה, הרבה מאוד פרמטרים שלא היו בעבר. לצערי הרב לא רצינו להגיע לשם, אבל כנראה שלא נותרה שום ברירה - הכללים השתנו, חד משמעית. אני לא מאמין שבן גביר לא יגבה את ההחלטות האלה".

כספית: מה שקרה אתמול זה המשך של מה שאנחנו רואים תחת השלטון שלכם, זה מתחיל מכם
"מי שירצה עכשיו להטיל את האשמה על צד אחד במפה הפוליטית, שבמקרה הזה אתה עושה את זה בן נגד הימין, זה חד משמעית לא נכון ולא הגון. כל ההידרדרות בשיח שיש היום, גם בפוליטיקה, מגיע מכל קצוות הקשת הפוליטית. כולל מאנשים שמנהיגים את המחנה השני".

זוהר תקף את לפיד: "כשיו"ר האופוזיציה אומר שהוא מחרים את טקס המשואות זה מייצר מצב שאנשים שונאים אחד את השני. אין בעיה, בוא נמשיך להרביץ אחד לשני, נחריב את המדינה עד הדבר האחרון, אבל יש דבר אחד שצריך כבר להבין - אם לא נתעשת כולנו, אנחנו כורתים את הענף עליו אנחנו יושבים. בוויכוחים על הרפורמה המשפטית הצלחנו לפגוע בכלכלת ישראל, לא כי הרפורמה פוגעת, בגלל שהוויכוחים והאירועים בינינו הגיעו רחוק".

מטעם עמותת "היציע הצפוני", המייצגת את אוהדי מכבי חיפה, נמסר בתגובה לקריאתו של השר זוהר להחזרת השוטרים ליציעים: "כאוהדים אשר נמצאים במגרשים מדי שבוע ומכירים לעומק את המורכבויות, אנו מאמינים שהכנסת כוחות שיטור ליציע תהיה טעות קשה, אולי אפילו קטלנית. החיכוך הקבוע של כוחות שיטור עם אוהדי כדורגל יהפוך את היציעים למקום הרבה יותר אלים משהוא היום. אנו מקווים שהטעות הזאת לא תעלה בחיי אדם, אך במידה וכך יקרה, האחריות תוטל על מי שיהיה חתום על החלטה אומללה זו".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm.