שר החינוך יואב קיש תקף אתמול את ראשי ראשי האוניברסיטאות ברחבי הארץ, זאת נוכח פגיעה קשה, לדבריו, בחופש הביטוי בזירה האקדמית, וקבלת הפנים לה זכה יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן באוניברסיטת תל אביב. הבוקר (שלישי), שוחח קיש עם אראל סג"ל ודוד ורטהיים והתייחס לדברים. 

"סגנון של השכונה": רן ארז משיב מתקפה ליואב קיש
שר החינוך קיש במתקפה על יו"ר ארגון המורים: "בוחר לפגוע בתלמידים"

"קודם כל, השקר הגדול  הוא לומר שאנחנו רוצים דיקטטורה, זה פשוט הדבר הכי הזוי שיש. אנחנו נלחמים על הדמוקרטיה הישראלית. מה שאנחנו מציעים זה מהלכים שיחזקו את הדמוקרטיה בישראל", ציין והוסיף: "אנשים יכולים לחשוב אחרת, אנחנו חיים במדינה שטוב שיש הרבה אנשים חושבים אחרת, אבל מה שחשוב זה שיהיה אפשר לדבר, שלא תהיה אלימות, בריונות. מעבר לאלימות עצמה, גם בשיח, שהיה יוזמה ברוכה, פשוט אפילו שהיה אחד שם שהתנגד לרפורמה ורצה לומר את דבריו, לא נתנו לו לדבר". 

כשנשאל בנוגע לצעדים שביצעה הממשלה עד כה, שמשקפים את מדיניות הימין שהבטיחה, הודה: "לא עשינו עוד מספיק, אנחנו צריכים לעשות ונעשה. גם ניבחן על כך בעיניי הבוחן, גם בנושא הרפורמה".

איפה אתם בעניין יוקר המחיה? 
"אתה צודק, על זה אנחנו ניבחן. אנחנו חייבים לטפל בזה, נעשו מהלכים. אנחנו עוצרים את עליית מחירי הדלק, החשמל, יש פה אירוע סופר מרכזי, כבד על כל משפחה בישראל, אנחנו רואים מה קורה כשהריבית עולה. אני אומר לך, אנחנו על זה בכל הכוח". 

"בצד שלי, הובלנו למהלך מאוד משמעותי, מדורג, כל זוג צעיר ירגיש את זה בכיס. לאפשר לכל ילד, הנושא של הפריפריה, גם עם שילוב של השכלה גבוהה ולימודים, ואנחנו נציג די בקרוב תוכנית שהולכת לחזק ולהשקיע. עשינו בחינה מאוד משמעותית איפה הפערים מתחילים להתגבש, כבר בין כיתה ב' לג', בשפת האם, מתחילים להיווצר פערים שאותם אחר כך אנחנו גוררים, גם שם, בשביל לעצור את הפער חייבים להשקיע בשפה", הוסיף. 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm