מחר עתידה לאשר מליאת הכנסת לאשר בקריאה ראשונה את החוק לצמצום עילת הסבירות, זאת לצד מחאות חריפות נגד הרפורמה המשפטית שעתידות להמשיך ולגבור לאורך השבוע, כשבמרכזן - "יום השיבוש" שמתוכנן להיערך בעוד יומיים. חברת הכנסת טלי גוטליב שוחחה הבוקר (ראשון) עם ליאת רון בתכניתה ברדיו צפון 104.5F.

מתקרבים למשבר חסר תקדים: "בחיה"א הבינו שאם החקיקה תעבור - החיל יאבד כשירות"

"גם אני בעד מחאה והפגנה, אך הרשי לי לגחך - אין להם מושג על מה הם מפגינים, הרפורמה לא רלוונטית", טענה. "סיכון ההתערבות בסבירות הוא זרזיף הרפורמה כי אהרון ברק אמר בשיחה עם רון דרמר שזה בסדר לעשות זאת. הייתה שיחה בין ברק לדרמר, והוא סיפר על זה כשבא להרצות באוניברסיטת רייכמן והתראיין על הנושא. ברק לא נמצא בשום פוזיציה, אין לו שום זכות, אבל הוא מעודד את המחאות בארץ ובעולם ופוגע בחוסנה של המדינה ובנראותה כלפי פנים וחוץ". 

בהמשך, הוסיפה: "משתמשים במפגינים תמי לב ושוטפים להם את המוח. אני קוראת את כל האינפורמציה ומקבלת מידע מהקבוצות השונות והממומנות. ההפגנות מתומחרות וממומנות, יש מפגינים רבים שלפי ההודעות המודלפות מקבלים כסף. די להיתמם. לא המצאתי וזה לא ספוילר. גם אם משלמים למפגין אחד זו קטסטרופה. מסתירים ממפגינים את האמת. מה שיש לנו כאן היום זה רצון למוטט ממשלת ימין במטרה המקדשת כל אמצעי. מהי הסבירות אל מול הרפורמה? גדעון סער במצע שלו דיבר על צמצום עילת הסבירות. הזכות להפגין, חשובה ככל שהיא, עומדת לצד זכויות אחרות". 

"סוף כל סוף עמי אשד לא בתפקידו"

על מפקד מחוז תל אביב לשעבר ניצב עמי אשד, אמרה ח"כ גוטליב: "לשמחתי הרבה, סוף כל סוף עמי אשד לא בתפקידו. אשד השקרן, שמסתבר שמונה מפוזיציה, מלכלך על הממשלה ואומר שהיא רוצה פגיעה פיזית באזרחים. בעודו לובש מדים, הוא אומר דברים כאלה. אין שקר גדול מזה. מפגינים צריכים להקשיב להוראות המשטרה, והמשטרה צריכה לשמור על הזכות שלנו לחירות ולשמור על איילון נקי. מה זה קשור לאיכילוב? באמת". 

"לעולם לא אהיה פיון או בובה", הגיבה על הסנקציות שהוטלו עליה בליכוד. "מותר לי להצביע, הוציאו אותי מחברות בוועדות, המשמעות היא שאני לא יכולה להצביע בוועדות על הכנת החוקים. אני לא רואה את עצמי בפינה, אני נושאת את הסנקציה בגאון. בנימין נתניהו הוא מדינאי מספיק חזק כדי להעריך אנשים שיודעים לעמוד על שלהם".