הרפורמה במערכת המשפט: מפגין התפרץ היום (שני) לישיבת סיעת "הציונות הדתית" וקטע את דבריו של שר האוצר, בצלאל סמוטריץ'. המפגין צעק לעברו: "בצלאל, תכבד את רצון העם. עם ישראל לא רוצה רפורמה, דמוקרטיה היא לא עריצות הרוב".

גנץ: "ביקשתי לכנס את נתניהו ולפיד על מנת לעצור את החקיקה"
הרכב הוועדה לבחירת שופטים ישונה כבר בקרוב? התוכנית של לוין נחשפת

לאחר שנקטעו דבריו על ידי המפגין והסדר הושב לישיבה, התייחס סמוטריץ' לצמצום עילת הסבירות שיעלה היום להצבעה בקריאה ראשונה בכנסת. "זהו צורך חיוני שיש לגביו הסכמה רחבה, גם השופט אהרון ברק ושופטים נוספים בבית המשפט העליון תמכו בכך, וכך גם חלק גדול מראשי האופוזיציה. זו הדרך לאפשר לממשלה נבחרת לממש את המדיניות שלה על פי החוק ולמנוע למשל מקרים כמו שקרו בעבר כאשר בג"צ מנע גירוש משפחות מחבלים".

"לו באופוזיציה היו פועלים בהוגנות ולגופו של עניין הם היו תומכים בתיקון המתבקש הזה, אבל למרבה הצער הכל אצלם מפוזיציה והם מתנגדים לכל דבר כשהמטרה האמיתית שלהם היא להפיל את הממשלה".

אתמול קרא הנשיא יצחק הרצוג לחזרה לדיונים בבית הנשיא והגעה להסכמות נרחבות. "ההסכמות הן בנות השגה, בוודאי בנושא הספציפי של עילת הסבירות, אבל אף אחד מהצדדים לא מוכן לשבת ולדבר", אמר. "זו החמצה בקנה מידה היסטורי. אני שואל את נציגינו בממשלה ובכנסת: זה שווה את זה? זה באמת שווה את זה? המספרים, הנתונים, הסקרים והדיונים – משקפים צורך ציבורי אמיתי וגדול בהידברות והסכמה. זה ברור כשמש", כך לדבריו.

הבוקר הצטרף השר ניר ברקת לקריאתו של הרצוג ואמר בריאיון באתר "כיכר השבת" כי הוא ממליץ לחזור לשיחות ההידברות בבית הנשיא ולנסות להגיע להסכמות. "אני אמליץ בחום ללכת לבית הנשיא ולהביא דברים בהסכמה בין קריאה ראשונה לשנייה. על עילת הסבירות היו נוסחים שהיו מקובלים בבית הנשיא, אפשר להביא אותם לחקיקה לכנסת".

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, קרא היום בישיבת סיעתו: "אני קורא פעם נוספת לחבריי יאיר לפיד ובני גנץ לא לחזור לשיחות בבית הנשיא. רק ב-14 ליוני, לאחר ההצבעה לנציג האופוזיציה שניהם הצהירו שאין מה לחזור, ושיש פה רמיסה של הדמוקרטיה. עצם העובדה שנתניהו לא עמד בהתחייבות, והאמירות של לוין שלא לחזור לוועדה למינוי שופטים, לחזור לבית הנשיא זה יהיה פשוט חציית קו אדום על מה שהם בעצמם אמרו", טען.