הטייס, תא"ל (מיל') עופר לפידות, התראיין הבוקר (ראשון) בתוכנית "קפאין" ושוחח עם יואב מינץ על התחזית הקשה אותה צופה למדינת ישראל ביום שאחרי העברת החקיקה לצמצום עילת הסבירות, אשר בגינה בחר אף הוא להשעות את התנדבותו.

ח"כית מהליכוד במסר לרמטכ"ל: "צריך להפסיק לשתוק מול איומי הסרבנות"

"אכן כך", הבהיר בפתח דבריו. "אני משרת 54 שנים בשרות הביטחון בחיל האוויר בלבי בגופי בנשמתי כמו גם כל מדינת ישראל וקשה לי מאד לעצור, את ההתנדבות. הערכה שלי שבעת הזאת אין מנוס כשחוטפים את המדינה שבה גדלנו, מדינה דמוקרטית, יהודית, דמוקרטית, חופשית והולכים להחריב אותה. ממש חורבן הבית, אנחנו בתקופת בין המיצרים, בדיוק בתקופה הזו חרבו בתי המקדש והנה אנחנו מתקרבים באותה אנרגיה ובאותה מהירות לחורבן בית שלישי, הדבר הזה הוא איום ונורא ובליבי לא יכולתי לשבת בצד והרגשתי שאני חייב לעשות מעשה".

כשהתבקש להתייחס לביקורות נגד אלה שבחרו להשעות את התנדבותם, ביניהן שהם צריכים להתבייש, אמר: "אני מבין שהם רואים את הדברים אחרת ויש עוד אנשים. אני לא נושא באחריות לחוסנו של הצבא. אני יכול להביא רק את נקודת המבט האישית שלי ולתחושותי באופן שאני רואה את הדברים. אני אכן ער לכך שקבוצה של אנשי ביטחון, קצינים בכירים, מחליטה להפסיק להתנדב למילואים".

בהמשך, כשהתבקש להתייחס לאירוע הפסקת ההתנדבות של לוחמים בסיירת מטכ"ל השיב: "בהחלט. אני לא מקל ראש בכך ואני חושב שבעיה לא פשוטה ניצבת בפניו של ראש הממשלה שלנו שדוהר קדימה בנסיונותיו להעביר חקיקה שתפגע אנושות במשטר שלנו ביסודות הבסיסיים שעליהם גדלנו. של מגילת העצמאות של מדינה חופשית, אנחנו, לפחות אני לא יכול לשרת את המשטר הזה. זה לא שאנחנו לפחות אני באופן עקרוני מחליט לעשות את זה, אבל כשהחקיקה הזאת תיעצר כולנו נחזור לשרת את המדינה כפי שעשינו עד היום".

עוד נשאל הטייס כיצד מתבצע שירות מילואים פעיל בגיל 73. על כך השיב: "כל אחד בתפקידו. לפני 10 שנים פלוס, כאשר הגעתי לגיל שתפסו אותי על גיל ולא יכולתי יותר לטוס, הסתכלתי סביב וראיתי שהסימולטור שמאמן הטייסים, אין מגבלות גיל, מיד התנדבתי לשרות ארוך לאנשים צעירים במסגרת טיסות בסימולטור מאמן הטיסה וזה מה שעשיתי רק בשבוע שעבר".

בסוף הראיון התבקש להתייחס לדבריו של תא"ל (מיל') אסף אגמון משבוע שעבר: "אם תהליך החקיקה לא ייעצר, מדינת ישראל תיחרב", ונשאל האם הוא רואה את התהליך המדובר מתגבר. לפידות השיב: "אין לי נתונים בדוקים. התחושה היא שכן מאנשים שמביעים חשש דומה לשלי ומביעים דאגה עמוקה למדינת ישראל, לעתידה, לעתיד ילדינו, נכדינו, ויושבים ומתלבטים איפה הקו האדום. הסוגיה לא האם, אלא מתי. אנחנו ללא ספק צועדים אל התהום, ללא ספק. הממשלה הכריזה על כך בריש גלי: בוועדה לבחירת שופטים, בית המשפט העליון, פסקת ההתגברות, היועמ"שית. כל זה נעצר, מנסים שליטה ברשות השופטת. זה אומר שכל הכוח בידי הממשלה בידי ראש הממשלה, הדיקטטור שיכול להכריז ולהחליט כל דבר שעולה על רוחו באופן חוקי. זה הרס הדמוקרטיה. אנחנו לפני חורבן בית שלישי, על סף התהום. אם אנחנו שני מטר, חמישה מטר, או עשרה מטר מהתהום. כל אחד יחליט איפה הקו האדום שלו ואם נכון לעשות מעשה רגע לפני או להתחיל ליפול לתהום. אני חושב שצריך לעשות את זה קודם. בכוונה ברורה לעצור את התהליך המסוכן הזה".