יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט, חבר הכנסת שמחה רוטמן, שוחח הערב (שני) עם אריה אלדד ואיתן כבל ב-103FM והתייחס לאישורו של החוק לצמצום עילת הסבירות. לדבריו של רוטמן, "זה יום חשוב למדינת ישראל".

בפתח השיחה, נשאל על השיחה בין ראש הממשלה לרמטכ"ל, ולחשש מהתגברות הסרבנות בקשר אנשי המילואים. רוטמן השיב כי "אני חושב שלא צריך לדבר במונחים של ניצחון כי אנחנו לא במלחמה עם איש. אנחנו באים לתקן את המערכת באחריות. אני מאוד שמח על החלק שלי באירוע הזה של להביא את החקיקה לידי גמר, אני חושב שאסור לנו כמדינה להיכנע לאיומים מרומזים או מפורשים. באלימות, סרבנות, חיילים על תנאי וחיל אוויר אולי. זה דברים שאסור לנו לקבל ואם היינו מקבלים מדינת ישראל הייתה עם כדור שלג שאנחנו כן יודעים את גודלו. אני חושב שהיינו בסיטואציות שקשה לדמיין, קשות ביותר. בהן קבוצה קטנה שולטת למרות שהיא לא שולטת בקלפי".

לאחר מכן, התייחס לניסיונות הפשרה של ראש הממשלה ושר הביטחון עם האופוזיציה. רוטמן אמר כי "דבר ראשון אני אגיד לך, לאורך כל הדרך וגם אחרי החקיקה נתנו את כל הסיכויים האפשריים לטובת הפשרה. השקענו שעות רבות, עשינו סטטיסטיקות, אני יכול לומר לך במלוא האחריות שעל כל שעה שהתנהלה הוועדה אני ישבתי לפחות שעתיים בניסיונות לפשרות. לצערי, אולי בגלל איומים או איומים מהמחאה כל אחד פזל אחורה". 

"לראש הממשלה ולכל חברי הקואליציה היה מאוד ברור – אם יש רצון אמיתי להגיע להסכמות ענייניות בנוגע לחוק הזה, אנחנו במשחק. אני את השיחות עם ראש הממשלה שומר לעצמי. היה מאוד ברור לכל אנשי הקואליציה ולכן היו 64 מנדטים מלאים, היה ברור שאסור להיכנע לסחטנות ואיומים. ולכן, אם היה מדובר בהצעה פרודוקטיבית כלשהיא שיש בה הגיון והיא מחזיקה מים, שאפשר לעבוד איתה ומתקנת את מערכת המשפט, אני הראשון שהייתי אומר כן", הוסיף.

סייע בעריכת הכתבה: שי איידלר 103fm