לאחר החלטת בג"ץ בנושא: הצעת חוק לביטול "חוק טבריה" הוגשה היום (שני) ע"י חבר הכנסת נאור שירי (יש עתיד). ההצעה הוגשה לאחר שאתמול, קבע בג"ץ כי בכל מקרה לא יחול בבחירות הקרובות לרשויות המקומיות. 

בג"ץ קבע: "חוק טבריה" לא יחול בבחירות הקרובות, בועז יוסף לא יוכל להתמודד
יוזם "חוק טבריה" טוען: "אני לא מכיר את ראש העיר, התושבים התחננו"

בדברי ההצעה נכתב: "מהות התיקון לחוק נועדה לבטל בעיקרה את תיקון מספר 53, מכיוון ומדובר בתיקון פרסונלי המטיב עם אישיות אחת בלבד. 'חוק טבריה' נועד להכשיר את התמודדות מקורבו של חבר כנסת, המכהן כיו"ר ועדה קרואה באחת מן הערים בישראל, בבחירות המוניציפליות הקרובות". 

הצעת החוק שמסייעת למקורבו של דרעי בטבריה. צילום: ערוץ הכנסת

שירי עצמו מסר: "מינוי ועדה קרואה הינו כלי חשוב לתפקודו של משרד הפנים והרשויות המקומיות. התיקון שהצעתי נועד לשמר את הכלי הזה, ולמנוע מסלול עקיף למינוי ראשי ערים". 

כאמור, בית המשפט העליון קבע אתמול בתום דיון ממושך של כחמש שעות כי "חוק טבריה" לא יחול בבחירות הקרובות. התנועה לטוהר המידות, המועמדת לראשות עיריית טבריה עוה"ד שני אילוז ותנועה ישראלית עתרו לבג"ץ כנגד החוק, שעבר בקריאה שנייה ושלישית במליאה.

ח''כ נאור שירי (צילום: אלעד גוטמן)
ח''כ נאור שירי (צילום: אלעד גוטמן)

החוק, כידוע, מבקש לקבוע כי יושב ראש ועדה ממונה יהיה זכאי להיכלל ברשימת המועמדים ולהיבחר כראש הרשות בבחירות שיערכו באותה רשות מקומית לראשונה לאחר מינויו. התיקון יחול גם במועצות האזוריות. עוד נקבע כי תחול על ראש הוועדה הממונה תקופת צינון של שלושה חודשים. בתוך כך, מאפשר החוק למקורבו של אריה דרעי, מר בועז יוסף, להתמודד בבחירות הקרובות בעיר.