אתמול התבשרנו כי בעתירה המבקשת לבטל את עילת הסבירות הוצא צו על תנאי באופן כזה שהמדינה תהיה זו שתצטרך להוכיח מדוע לא יבוטל החוק.

מבצע דרמטי בלב אזור הקרבות: 204 ישראלים וזכאי עלייה חולצו מגונדר
התפתחות בפרשת עמוס לוזון: זה החשוד שהודה בצילום הסרטון | כל הפרטים

ההחלטה למעשה לא לאפשר לעותרים נוספים לטעון ולא לאפשר לגורמים נוספים להליך משמעותה היא שחיות סוללת את דרכה לעבר פסק דין אחרון בתפקיד הנשיאה דווקא בעתירה זו. רבים המקרים בהם מחפשים השופטים פסק דין אחרון שיצקו בו תוכן ומשמעות לפני סיום תפקידם.

לא במקרה הזה שידיו של בג"ץ מלאות, אבל חיות מבינה שלצד המקל חייב להיות גזר. היא רוצה להיות חתומה לצד פסק דין מהדהד על עילת הסבירות בהצלה של המערכת לתפיסתה ממה שעלול לעולל לה לוין.

חיות מינתה את השופט נעם סולברג הנחשב שמרני כנציג בוועדה לבחירת שופטים כמעין מנחה והושטה של יד לפשרה במטרה לאפשר ולשמר את מה שחשוב לה ולאפשר את כינוס הוועדה לבחירת שופטים. ובינתיים בקרב המאסף, מתייחסים לזה כרעשי רקע, כתקופה שתחלוף כאשר הדבר החשוב ביותר הוא מינוי של השופט יצחק עמית לנשיא בית המשפט העליון. לוין מבין זאת ולכן הוא מתעקש לשנות את זהות הנשיא הבא.

המחאה נגד הרפורמה המשפטית. ללא קרדיט (צילום :ללא קרדיט)

בממשלה אחרת של נתניהו כבר שינו את השיטה באופן כזה שנשיא עליון יכהן מתחת לשלוש שנים. כך מונה בעבר השופט אשר גרוניס לנשיא. לוין מבין שהאופוזיציה בכנסת מובלת על ידי הרחוב ולכן החל לנהל משא ומתן ישיר מול חיות. ההתפתחויות בקרוב ועד אז שלל ספינים שמועות וגורמים שמסרו.

מדוברות הרשות השופטת נמסר בתגובה: "מדובר בלא יותר מספין תקשורתי. בניגוד לפרסומים אין בפני נשיאת בית המשפט העליון כל הצעה בעניין הוועדה לבחירת שופטים".