הבוקר (שלישי) הותר לפרסום כי נעצרו שני חברי חוליה החשודים ברצח בת שבע ניגרי ז"ל בדרום הר חברון אמש. איתמר יער, מנכ"ל תנועת מפקדים למען בטחון ישראל, התראיין על כך ברדיו צפון 104.5FM.

המדיניות כלפי הרשות הפלסטינית תשתנה? הערכה: הקבינט יחליט על פעילות מבצעית ביו"ש

לדבריו, "העובדה שהאנשים נתפסו זה רק ביטוי לפעולה המתמשכת והקבועה שבה שב"כ עם צה"ל פועלים יום ולילה כדי לנסות לעצור את גל הטרור. יפה שזה קרה מהר, אבל זה בעיקר חשוב כי זה שהחוליה נעצרה זה מונע את הפיגועים הבאים. העובדה שעצרו אותם זה עוצר את ההמשך וזה יותר חשוב מענישה של מי שעשה את זה".

עוד הוסיף: "המצב הביטחוני נעשה מסובך יותר כי אנשים מכל הכיוונים שופכים דלק. מהצד הפלסטיני מחפשים לפגוע ביהודים והכי קל בכבישי יהודה ושומרון. מהצד היהודי גם שופכים דלק, אם זה עידוד מתנחלים קיצוניים לעשות פעולות נקם או פעולות שמכניסות אצבע בעין לאוכלוסייה הפלסטינית. הדבר הכי חמור זה שהפעולות של הקיצוניים מהצד שלנו מתדלקות את הקיצוניים מהצד שלהם".

לאחר מכן, הסביר: "הקו שארגוני הביטחון מנסים להציב בין האוכלוסייה הרחבה שרוצה לחיות לבין הקיצוניים הולך ומטשטש. ולצערי במקום להפריד יש גורמים שיוצרים מציאות שאוכלוסייה לא קיצונית, אפילו בהעלמת עין, הופכת יותר קיצונית".

על היתכנות של אינתיפאדה שלישית, טען: "זה רק שם שנותנים לתופעה והשם לא חשוב. יש אפילו יתרון לא להשתמש במושג הזה, ברגע שאתה משתמש בו אתה מעודד אנשים מהצד הפלסטיני שמרגישים מצוקה להגיד שהם יהיו חלק ממשהו שיכתבו עליו בהיסטוריה. מול הקבינט לא יעזור שום דבר, אם יתקבלו בו החלטות, כנראה שלא ייעשה שום דבר רציני בשביל להיאבק. צה"ל לא צריך שום דיון קבינט בשביל להילחם בטרור. הדיון לא יחזק את הפעולות אלא רק יפריע להם. לגבי פעולות? איזה פעולות יכולות לעצור אדם שמצליח להשיג נשק, נכנס לאוטו ונוסע על הכביש? 60% מחיילי צה"ל בשדה נמצאים ביהודה ושומרון".

"במקום לאפשר לכוחות האלה להתעסק במלחמה בטרור, חלק לא קטן עוסק בלאבטח נקודות בלתי מורשות, לטפל באנשים שרוצים לבצע פעולות אחרות. הבעיה שלנו היא הטרור וצריך להפסיק להפריע לצה"ל ולאפשר לעשות את המקסימום האפשרי. אני מציע לקבינט לדון בדברים האלה", סיכם.

עריכה: שי איידלר