כ-3000 צועדות וצועדים בצעדת הצפון היום (שישי). אלפי הצועדות והצועדים הגיעו כעת לסיום המקטע הראשון - חניית בינתיים בעין הדיג. 

כנס נהלל ה-1 לדמוקרטיה: "עלול להישפך דם"

בהמשך היום צפויים להתקיים מעגלי שיח עם הגרעין התורני בקריית שמונה ולאחר מכן מקטע נוסף של צעדה המונית עד לצומת הגומא שם תערך קבלת שבת חגיגית ודמוקרטית בהשתתפות המוני בית ישראל. מחר צפויים הצועדות והצועדים לסיים את המסע בעצרת מחאה באנדרטת האריה השואג בתל חי.

משה רדמן, ממובילי הצעדה: ״בזמן שממשלת ישראל מדברת על הפריפריה ומזניחה אותה, עם ישראל יגיע לכל מקום ויבנה מחדש״. 

אייל נווה, אחים לנשק ממובילי הצעדה: ״באנו להרגיש את האדמה את הרגבים ולהתחבר לאנשים מכל גווני הקשת. ראש ממשלה שטוען שאנחנו לקראת מלחמה רב זירתית ומקצץ ב 80% מתקציב הביטחון של תושבי הצפון והדרום, הוא ראש ממשלה שלא ראוי לתושבים שמגנים על הארץ״.

פרופ׳ קרין נהון, ממובילות הצעדה: ״הצעדה לצפון מאפשרת למפגינים וגם לכאלה שנשארים בדרך כלל בבית להביע מסר: מדינת ישראל תישאר מדינה יהודית ודמוקרטית. האירוע הוא עוד דבק לגוש הדמוקרטי שנוצר בשמונת החודשים האחרונים״.

רן הר נבו, ממובילי הצעדה: ״בזמן שבירושלים מתקשים להביא אלפים באוטובוסים ממומנים מהתנחלויות מבודדות, אלפי ישראלים עולים ספונטנית לצפון כי הציבור בישראל מצביע ברגליים נגד הטרלול״.

עמי דרור, ממובילי הצעדה: ״מדינת ישראל קמה בזכות הגבורה של מגינות ומגיני תל חי והמתיישבים בעיירות הפיתוח. לכן, אך טבעי שהצעדות בסופש זה בצפון ובדרום יחלו במקומות אלו כחלק מתהליך התנעה של התחדשות החברה הישראלית וחיבור בין כל קצוות העם״.