מ"מ יו"ר לשכת עורכי הדין עו"ד תמי אולמן התראיינה הבוקר (ראשון) בתכניתו של יואב מינץ ברדיו צפון 104.5FM לקראת הדיון בשלישי הקרוב בבג"צ בעתירה נגד ביטול עילת הסבירות.

יועמ״שית הכנסת לבג״ץ: "לדחות את העתירות כנגד התיקון לעילת הסבירות"
דיוני עילת הסבירות: "שופטי העליון יתערבו רק אם יחשבו שאין ברירה אחרת"
ח"כ מהליכוד: "אנשי מחאה אמרו לי - שתלנו לכם מלכודת, ואתם ובג"ץ תיפלו בה"

"פוליטיקאים מעזים לומר - אנחנו נצפצף על בית המשפט ופסיקותיו, דבר שלא היה, לא יקום ולא יהיה כי מדובר לטעמי בהמרדה. אני מעריכה שרוב השופטים יבטל את החוק, זה לא חוק סוד, זה תיקון לחוק יסוד ואין ספק שבג"צ מוסמך לטפל בו כי למעשה שדדו את הקופה הציבורית", כך לדבריה.

עוד המשיכה והוסיפה: "הסכנה היא כאשר אנשים מהימין טוענים שלא יכבדו את פסיקת בית המשפט העליון, דבר שלא נשמע, אף אחד לא העז להעלות זאת על דל שפתיו. בית המשפט העליון ובכלל מערכת המשפט הייתה פרה קדושה וכך צריך לנהוג בבית המשפט. היום פוליטיקאים מעזים לומר, אנחנו מצפצפים, נצפצף על בית המשפט ועל פסיקותיו, דבר שלא היה, לא יקום ולא יהיה כי בסך הכל מדובר בהמרדה כאמור לטענתי. זה חשוב מאד שהפרדת הרשויות תהיינה, וחושב מאד שלבית המשפט העליון ולכל בית משפט יהיה הכוח להגביל אנשים ואת החלטות צריך לכבד, כי אם לא אנחנו מגיעים למדינת תוהו ובוהו וחלילה שנגיע לשם".

על חשיבות הדיון מהבחינה ההיסטורית והתרחישים האפשריים, ציינה: "15 שופטים יושבים בדין כאשר יש עשרות עותרים שהגישו עתירה כנגד החוק של ביטול עילת הסבירות. בימים הקרובים נילחם במדינת ישראל על ביטול הדמוקרטיה, על נושא הפרדת הרשויות מה שלכל תלמיד בבית ספר בכיתה א' היה דבר ברור, פתאום רואים שצריך ללמד את שיעורי האזרחות מחדש וחלילה לנו להגיע לנקודה הזאת. זו תהיה פסיקה היסטורית, אף פעם לא הייתה פסיקה בנושא הזה, אף פעם לא התקרבנו לנושא כזה. מדובר בשאלה קשה מאד. אני מעריכה שרוב השופטים יבטלו את החוק. אלף: זה לא חוק יסוד, זה תיקון לחוק יסוד, שהוגש בצורה מהירה ללא חשיבה, כשמדובר בחוק פוליטי בלתי סביר". 

לשאלה עד כמה זה בעצם משנה כשזה לדבריה תיקון לחוק יסוד ולא חוק יסוד, הדגישה: "משנה מאד. כיוון שלא מדובר כאן כפי שמנסים להציג כאילו מדובר בביטול חוק יסוד. אלא בתיקון לחוק יסוד ולכן אין ספק שבג"צ מוסמך גם לתקן וגם להתערב בחוקי יסוד קל וחומר כשמדובר בתיקון לחוק יסוד, קל וחומר כשהתיקון הזה נעשה בדרך לא דרך למעשה שדדו את הקופה הציבורית מבחינה משפטית".

בכל הנוגע למידת ההשפעה של השיח הציבורי על השופטים: "אני בטוחה שזה לא משפיע. זה יכול להשפיע אך ורק על ציבור של בודדים. אנחנו רואים שבעקבות האמירות האלה ישנה התלהמות דורסים מפגינים. אתמול חזרתי מהפגנה עם דגל ישראל ומישהו צעק לי: 'פאשיסטית'. לשמוע במדינת ישראל שצועקים לי 'פאשיסטית', זה דבר שלא אמור לקרות ולא אמור להיעשות, אני חושבת שחלחול האמירות של פוליטיקאים: 'אנחנו נצפצף על בית המשפט העליון' זה חמור מאד. בעיני זו המרדה וצריך להעמיד לדין את מי שמעז לומר דברים כאלה".