התגובות לאחר הנאום של ראש הממשלה בנימין נתניהו  באו"ם חלוקות. אולם הערב (שישי) גורמים בסביבת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אומרי כי בנאום ישנן אמירות חשובות, אך "שאלה האמיתית זו המשמעות שלו בשטח ואיך זה יתבטא. אם זה נשאר בקו של הנאום אנו לחלוטין איתו! תומכים ומעודדים.  הוא  מוביל סדר יום בינלאומי לקידום מדינת ישראל - מעולה".

יש עתיד במסר לנתניהו: "נצביע בעד הסכם עם סעודיה - אך לא ניכנס לממשלה"
הצהרה מפתיעה מהאופוזיציה: "אנחנו באופן עקרוני בעד הסכם עם סעודיה"

עוד הוסיפו והבהירו כי "אם בפועל יתחילו לעסוק בוויתורים ופגיעה בריבונות זה סימן שגנץ ייכנס. עוצמה יהודית לא תאפשר שלום תמורת שטחים או שלום תמורת פגיעה בריבונות של מדינת ישראל".

סביבת בן גביר לא היחידה שהעבירה מסר מרומז לעבר ראש הממשלה. בתגובה לנאום, מסר שר האוצר בצלאל סמוטריץ כי "יחד נביא בע"ה שלום תמורת שלום, נמשיך לשמור על ביטחון ישראל, להתיישב בכל מרחביה, ולפתח אותה ואת המזרח התיכון והעולם כולו". השרה אורית סטרוק הוסיפה: "ברגעים בהם שורות אלה נכתבות, נראה כי ראש הממשלה מייצג אותנו באו"ם באופן מעורר כבוד, ומשדר באופן הברור ביותר שישראל לא תשוב למסלול אוסלו, ולא תוותר כמלוא-הנימה על ארצה".

מנגד, שר החקלאות ופיתוח הכפר אבי דיכטר אמר הבוקר ב-103FM כי "אני חושב שבהעברת חוק או הסכמים בסדר גודל כזה, כל מהלך כשר", בהתייחסו לשאלה מה יתרחש בממשלה במידה והליכוד יצטרך את מפלגות השמאל על מנת לקדם את ההסכם מול סעודיה.

גדעון אוקו ביקש לחדד את שאלתו והתייחס לאפשרות לממשלת אחדות. דיכטר לא פסל זאת, וטען: "כל מהלך כשר. אני חושב שכשאנחנו מדברים על הסכם עם סעודיה, הסכם אמיתי, משמעותי, עם בשר של תוכן, יש לזה חשיבות עצומה. הוא הכי קרוב להסכם השלום עם מצרים. אני חושב שהחשיבות למדינה כמו סעודיה, שהיא מדינה כמעט משלימה למצרים בהיבטים מסויימים, וגם מדינה עם אתרי קודש חשובים לאסלאם, לכן יש חשיבות רבה מאוד, אני חושב שזה יכול להיות בהחלט קו שבר משמעותי חיובי עבור ישראל אל מול העולם הערבי, לסחוף אלינו להסכמים מדינות ערביות נוספות, שזה עניין אולטרה אסטרטגי".