חברת הכנסת יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) אמרה היום (ראשון) כי "נתניהו לא כשיר ופוגע בביטחון המדינה". מלינובסקי התארחה בתוכניתו של גדי נס ברדיו צפון 104.5FM והתייחסה לפרסום לפיו ראש הממשלה בנימין נתניהו אסר על ראש המוסד וראש השב"כ להיפגש עם שר הביטחון יואב גלנט. לדבריה, ראש הממשלה מספר לאזרחי מדינת ישראל סיפורים, ומשקר להם. "כולנו ראינו את הפרסומים, וזה יותר ממדאיג. ראש הממשלה מונע משר הביטחון להיכנס לישיבות דחופות עם ראש המוסד והשב"כ, וזו הפקרות. אני לא יודעת מה יש בראש אצל ראש הממשלה".

ברקת תקף את נתניהו: "צריך להתעורר, לצאת מהקונספציה" | ישיבת הממשלה הסוערת
עכשיו זה רשמי: אייל ברקוביץ' עובר לרשת 13

לטענתה, "נתניהו מכחיש כל הזמן. אתמול הוא התבלבל בין 'שיבא' ל'עין כרם'. עזוב, אני כבר לא יודעת מה הוא מכחיש. אני ראיתי אתמול את הכתבים שפרסמו את הידיעה, והם אמרו שהוא פשוט משקר. את זה שנתניהו משקר ולא אומר תמיד אמת אנחנו כולנו כבר מכירים, אבל כרגע זה לא מעניין אותי. עזוב אותי מדפוסי ההתנהגות של האיש הזה – לשר הביטחון יש צורך קיומי לדבר עם ראשי המערכות, קורים דברים, וראש הממשלה מונע את זה. לכן כתבתי אתמול שראש הממשלה לא כשיר. הוא שם היום בראש סדר העדיפויות שלו את האינטרסים האישיים-פוליטיים שלו ולא את טובת המדינה, זו פגיעה בביטחון המדינה. מישהו שעומד בראש המערכת בזמן המלחמה ומונע פעולה הגיונית ומתבקשת פוגע בביטחון המדינה – אין פה משהו אחר, זה לא משחק ילדים".

בהמשך ניתחה את החלטת נתניהו לכנס אמש מסיבת עיתונאים, ואמרה: "עומד ראש הממשלה ומספר לנו אתמול סיפורים, במסיבת העיתונאים שלא ברור לי מה הייתה התכלית שלה, ופשוט משקר. לא הייתה שום סיבה להחזיק את עם ישראל מול המסכים. מה חדשו לנו? חטופים חזרו? יש עסקה? אמרו לנו? שום דבר. אתה יודע מה יהיה הדיון על היום שאחרי? אנחנו יודעים שתהיה לנו מלחמה ארוכה מאוד בעצימות נמוכה כנראה, וזה משרת את ראש הממשלה. הוא יגיד 'לא עכשיו וועדת חקירה, אנחנו במלחמה', אבל ברור שהמצב הזה הוא בלתי נסבל ואי אפשר להמשיך ככה".

חברת הכנסת בחרה לשים דגש על התנהלותם של חברי הליכוד בזמן המלחמה, והסבירה: "בסוף גם להם יש אחריות. הם תפסו עמדה פחדנית, הם אומרים דברים מאחורי הקלעים ולא מוכנים לעשות שום דבר. הם מפלגת שלטון, הם רואים את סמוטריץ' ובן גביר ולאן זה מושך אותנו. הם צריכים להחליט מה יותר חשוב להם - כיסא או עם? כיסא או מדינה?"

עוד הוסיפה: "אני לא נאיבית, אבל אני יודעת שיש כאלה רגעים שאתה צריך לקבל החלטות. אתה לא יכול להכניס את הראש לחול ולהגיד 'זה לא אני זה מישהו אחר'. אני שומעת את יולי אדלשטיין, ומה? מה הוא מתכוון לעשות? ליכוד זו מפלגת שלטון, מפלגת עם, והם צריכים להיות לטובת אזרחי מדינת ישראל. אנחנו לא צריכים רק להחזיר את הביטחון, אנחנו צריכים להחזיר את הכבוד הלאומי שנלקח מאיתנו ב־7 באוקטובר. מי שראה את התחקיר על התקיפות המיניות המזעזעות ב־7 באוקטובר שהסתירו את זה, מזל שהיה ה'ניו יורק טיימס'".

נתניהו במסר לחמאס, צילום: עומר מירון / לע״מ

כשנשאלה מהי תמונת הניצחון עבורנו, השיבה: "אני לא יודעת מה זה ניצחון. מה זה ניצחון? איך הגדרנו אותו? איך אנחנו מנהלים את האירוע? ומה יקרה בצפון? שזה הכי מטריד אותי. הרי בצפון יש מלחמה, פשוטו כמשמעו. אני שומעת סיפורים על מענק למי שיחזור, אבל אתם לא תחזרו הביתה, והכוח של חיזבאללה הוא פי כמה ממה שהיה, ואנחנו לא רוצים לראות את מה שהיה בדרום גם בצפון. אנחנו נצטרך להיכנס לשם, ולשלם את המחירים, אין ברירה אחרת. כל השאר זה 'פקה פקה'", סיכמה.

סייעה בעריכת הכתבה: עדן בן ארי, 104.5FM