הדובר הרשמי של משרד החוץ הקטארי, מג'ד אל-אנסרי, אישר היום (שלישי) כי התיווך שביצעה קטאר ממשיך לעצור את המלחמה בעזה, והוסיף כי יש חילופי רעיונות בין קטאר לגורמים שונים בעניין זה.

"אוי לישראל": עוזי רבי מסביר מה תהיה הטעות הכי גדולה של ישראל מול חיזבאללה
רגע לפני הלוויית מפקד כוח רדואן: בכיר חיזבאללה נוסף חוסל

אל-אנסרי הוסיף בתדרוך התקשורתי השבועי כי כל הרעיונות המופצים על ידי הצדדים השונים מתמקדים בהאצת הפסקת המלחמה, מניעת התרחבותה באזור והגעה לעסקת חילופי שבויים.

בנוגע לדיבור על מה שנודע כ"היום שאחרי" המלחמה בעזה, ומה שמופץ בהקשר זה, אמר אל-אנסרי: "אנו פתוחים בקטאר לכל רעיונות שיעלו שיגשימו את השאיפות של העם הפלסטיני ויתרמו להשגת חירותו, אבל העדיפות כעת היא לעצור את המלחמה, להכניס סיוע הומניטרי ולמנוע מהמלחמה להתרחב ולהפוך למלחמה כוללת".

אל-אנסרי הדגיש את דחיית ההצהרות הישראליות המדברות על עקירת פלסטינים מרצועת עזה, ואמר כי לא ניתן לקבל הצהרות אלו בשום פנים ואופן.

באשר לשאלה האם מדינת קטאר, במסגרת התיווך שהיא מבצעת להפסקת המלחמה בעזה, מתקשרת עם קבוצת "אנסאר אללה", החות'ים בתימן, כדי למנוע את התרחבות המלחמה באזור, אמר אל-אנסארי כי "קטאר הביעה דאגה מההתפתחויות בים האדום, והיא שותפה לדאגות הקהילה. "הקהילה הבינלאומית הביעה את דאגותיה בעניין זה, והתקשורת בנושא זה אינה ישירה, אלא עצירת המלחמה בעזה. המשמעות היא סוף ההסלמה שהאזור עד לה, ולכן אין מנוס מעצירת המלחמה בעזה. התעלמות מכך תוביל להתרחבותה", אמר.

פעילות חטיבת כפיר בח'אן יונס ברצועת עזה. צילום: דובר צה"ל

מנגד, אל-אנסרי הודיע על הגעתו של מטוס של הכוחות המזוינים של קטאר הנושא 37 טון סיוע לנמל התעופה אל-עריש, כולל אספקת מחסה ומזון, שסופקה על ידי קרן קטאר לפיתוח וצדקה של קטאר. קטאר שלחה עד כה 60 מטוסים שנשאו יותר מ-1,880 טונות של סיוע הומניטרי בגשר האווירי.

הוא גם חשף את החזרתם של 121 אזרחים פלסטינים המתגוררים בקטאר מרצועת עזה, וכי קטאר קיבלה לאחרונה 74 חולים ופצועים לטיפול בבתי חולים קטאריים, מתוך 1,500 פצועים ופצועים מרצועת עזה.