בזמן צעדת עזה ורגע לפני טקס פרסי ישראל שמתקיים השנה בעיר - שדרות ספגה היום (שלישי) מטח נוסף של טילים, שיורטו על ידי הגנה אווירית, אך גרמו למהומה רבה, כאשר המונים נשכבו על הרצפה בזמן האזעקות. על רקע אי הגעתו של ראש הממשלה נתניהו לטקס פרסי ישראל, העיתונאי אלמוג בוקר העביר ביקורת קשה כלפיו ואמר: "אם אין מניעה ביטחונית שהתושבים יהיו כאן, אין מניעה ביטחונית שראש הממשלה יגיע. אחריות ודוגמא אישית".

"הופקרו ע"י המדינה": חתני פרס ישראל הפצירו לשחרר החטופים | צפו

אלפי אנשים לקחו חלק בצעדת עזה, ביניהם משפחות שכולות אשר איבדו את יקיריהם במלחמת חרבות ברזל, תושבי העוטף, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר וחברת הכנסת לימור סון הר מלך וכן אנשי ציבור נוספים. בזמן הצעדה מטח של שלושה טילים שוגר לעבר העיר וגרם, כאמור, לבהלה גדולה, כאשר מאות אנשים פשוט נשכבו על הרצפה.

העיר הדרומית תארח היום גם את טקס פרסי ישראל, בו יהיה בולט בהיעדרו ראש הממשלה, לאחר שהודיע בשבוע שעבר כי ישתתף השנה רק בטקסי זיכרון. העיתונאי אלמוג בוקר, כאמור, ביקר היום בחשבון ה-X שלו (טוויטר לשעבר) את אי הגעתו של נתניהו לשדרות.

כך הוא כתב, בצירוף תיעוד של מאות האנשים ששוכבים על הרצפה בזמן צעדת עזה: "שדרות, 221 ימים אחרי תחילת המלחמה! המינימום שראש הממשלה נתניהו יכול לעשות, זה לעלות על הרכב ולנסוע לטקס פרסי ישראל שמתקיים בעיר. אם אין מניעה ביטחונית שהתושבים יהיו כאן, אין מניעה ביטחונית שראש הממשלה יגיע. אחריות ודוגמא אישית".