מלחמת חרבות ברזל: ישי כהן ('כיכר השבת') שוחח היום (רביעי) עם בן כספית ואריה אלדד בתוכניתם ב־103fm על חוק הגיוס שהיה צריך לעלות היום לדיון בישיבת הממשלה.

סוף לשמועות: ערן חייא לא חוסל, אך הוא בצרות לא פחות גדולות
גנץ תומך בגלנט: "אומר דברי אמת"; נתניהו: "אין תירוצים לגבי חיסול חמאס"

בפתח התכנית אמר: "החרדים נלחמו בתוך מליאת הכנסת ובתקשורת כנגד חוק הגיוס של לפיד וגנץ ונלחמו מאחורי הקלעים שהוא יעבור, זה לא סוד".

"הם עשו הכל כדי שהחוק הזה יעבור, הם התנגדו בצורה פומבית כי הם היו חייבים להתנגד אליו, מה קרה בימים האחרונים? אחרי חודשים ארוכים שניסו למצוא מתווה מוסכם הם לא מצליחים להגיע להסדר פנים-חרדי אבל בעיקר לא בתוך הקואליציה", המשיך. "ולכן האופציה היחידה היא לקחת את החוק של גנץ ולפיד, שהוא חוק שמערכת הביטחון וגנץ תמכו בו".

בנימין נתניהו עונה לאנתוני בלינקן (צילום :עומר מירון /לע"מ)

"בוודאות המתווה של גנץ או כל מתווה שיגיע בכוח על המגזר החרדי בין אם זה יהיה נתניהו או לפיד לא יגייס אף חרד. הצבא לא צריך את החרדים כדי שהמשטרה הצבאית תשמור עליהם, הם צריכים אותם משרתים. נניח ואני מסכים עם כל הטענות כנגד אי גיוס חרדים, במבחן התוצאה עדיין לא תקבל חרדי אחד שילך להילחם בכוח", הוסיף.

בסוף הראיון אמר: "החרדים לא ילכו למהלך שיחטפו אש מהפלג הירושלמי הקיצוני ומצד שני גלנט לא יתמוך בחוק הזה והם יישארו קירחים מכאן ומכאן. כרגע האם ההנהגה החרדית תתמוך ביעדים? גם בחוק הזה שמעבירים יש 2,600 כבר בשנה הבאה והם דיברו על 3,000+ בשנה הבאה וזה מספרים שצריך להביא בחורים שלא לומדים כדי שיתגייסו וזה יחייב את עידוד הרבנים בסוגיה".

עריכה: אליעזר בן יהודה