ארצות הברית פנתה לשלוש מדינות ערביות כדי שייקחו חלק ב"כוח שמירת השלום" אחרי סיום המלחמה ברצועת עזה. כך דיווח עיתון ה"פייננשל טיימס". לפי הדיווח, "מצרים, איחוד האמירויות ומרוקו הביעו תמיכה עקרונית בהצעה, אבל דורשות מארה"ב להכיר במדינה פלסטינית בתמורה". כמו כן, דווח כי "סעודיה סירבה מחשש שתיראה כמשתפת פעולה של ישראל".

מצרים דחתה הצעה ישראלית לניהול משותף של מעבר רפיח; גלנט רמז להרחבת הפעולה
שלמה בניזרי תוקף: "אמרתם שאתם מעצמה מזרח תיכונית - ראינו מה קרה במלחמה"

ארצות הברית פנתה למצרים, איחוד האמירויות ומרוקו, כדי שישתתפו ב"כוח שמירת השלום" ביום שאחרי בעזה, כך דיווח היום (חמישי) עיתון ה"פייננשל טיימס". 

ע"פ הדיווח, שלוש המדינות הערביות הביעו תמיכה עקרונית, אך דרשו בתמורה שוושינגטון תכיר במדינה פלסטינית. כמו כן, דווח כי סעודיה סירבה ליוזמה, מחשש שתיראה כ"משתפת פעולה של ישראל". 

לפי העיתון, ללא התייעצות עם ישראל, ארצות הברית דוחפת להקמת הכוח, שבו בהוראה מפורשת של הנשיא ג'ו ביידן, לא ישתתפו חיילים אמריקאים. 

מזכיר המדינה האמריקני, אנטוני בלינקן, אמר בתחילת השבוע ל-Face the Nation של CBS כי וושינגטון "עבדה במשך שבועות רבים על פיתוח תוכניות אמינות לביטחון, לממשל, לבנייה מחדש" עם מדינות ערב ובעלות ברית אחרות. עוד הוסיף: "לא ראינו את זה בא מישראל".

דובר מחלקת המדינה אמר כי וושינגטון ניהלה שיחות "עם שותפים באזור על עזה שלאחר העימות", ורבים חולקים "נכונות למלא תפקיד בונה כשהתנאים יאפשרו".

"יהיה צורך מתמשך של מדינות רבות להתגבר כדי לתמוך במאמצי הממשל, הביטחון וההומניטריים של עזה", אמר בלינקן. "אני לא הולך להקדים את הדיונים הדיפלומטיים האלה".