פרסום ראשון: ראש הממשלה בנימין נתניהו מייעד את ח"כ דני דנון לתפקיד שגריר ישראל באו"ם, כך על פי שלושה בכירים בממשלה ובסביבת נתניהו. לפי הגורמים הבכירים המעורים בפרטים, לאחר תקופת האי ודאות, כאשר עלתה האפשרות כי השגריר הנוכחי, גלעד ארדן, יקבל ארכה לקדנציה ויישאר בתפקיד השגריר באומות המאוחדות לשנה נוספת, לאחרונה נודע ל"מעריב" כי האפשרות ירדה מהפרק.

לאחר שאיים להתפטר: הצעד הקיצוני של הליכוד נגד גלנט
המפכ"ל והקצינים במוקד: מופע האימים של איתמר בן גביר | כספית

ראש הממשלה קיבל החלטה לקדם לתפקיד היוקרתי והמשמעותי, בייחוד בתקופת המלחמה, את מי שכבר כיהן בעבר כשגריר ישראל באו"ם ח"כ דנון. ארדן צפוי לחזור לישראל בסוף הקיץ, והשמועות על המחליף או המחליפה האפשרית החלו להסתובב במערכת הפוליטית כבר בשנה החולפת.

עומד לחזור לתפקיד. דני דנון באו''ם (צילום: רויטרס)
עומד לחזור לתפקיד. דני דנון באו''ם (צילום: רויטרס)

תחילה אופיר אקוניס סומן כמועמד המוביל, אך בסופו של דבר העדיף תפקיד דיפלומטי אחר שלא היה צריך בהמתנה של כחצי שנה ומונה לקונסול כללי בניו יורק. שם נוסף שעלה בהקשר של תפקיד השגריר באו"ם היה שמה של ח"כ שרן השכל, חברת מפלגתו של גדעון סער. זמן קצר לפני עזיבת סער וחבריו את הממשלה התנהלו מגעים בין אנשי נתניהו לבין סער במטרה להשאיר את תקווה חדשה (הימין הממלכתי) בממשלה.

במסגרת המגעים הועלתה האפשרות של מינויה של השכל לשגרירת ישראל באו"ם. הרעיון ירד מהפרק ברגע שהמגעים עם סער התפוצצו והימין הממלכתי עבר לשורות האופוזיציה. כעת, כאמור, דנון הוא המועמד המיועד לשגריר ישראל באו"ם. דנון שאחרי חזרתו ארצה מהשליחות הדיפלומטית באו"ם, רשם הישג בפריימריז לרשימת הליכוד ונכנס לכנסת כח"כ, נתפס כ"מורד פוטנציאלי" לאור העובדה כי לא קיבל תפקיד שר בממשלה הנוכחית.

גלעד ארדן בעצרת האו''ם (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
גלעד ארדן בעצרת האו''ם (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

בליכוד טוענים כי מינויו של דנון לשגריר ישראל באו"ם הינו "רווח כפול" עבור רה"מ - הוא גם ממנה לתפקיד הייצוגי והחשוב בעת מלחמה את מי שכבר צבר ניסיון בתחום, וגם מרחיק את מי שעלול להוות סכנה פוליטית בתוך הליכוד.