"שימוע לא חוקי שעולה ממנו חשד לשיקולים זרים" כך ציינה הבוקר (שלישי) היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, במכתב ששיגרה אל השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, המתייחס להודעת השימוע ששיגר אל מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי, בצל הסערה שנחשפה בין השניים. על רקע הדברים שוחח ראש אגף החקירות לשעבר במשטרה, ניצב בדימוס עו"ד יוסי סדבון, עם גדי נס ב-104.5fm והתייחס לנושא.

עמי אשד יכול לצחוק מהצד: מה שאפשר לספר על הזובור של בן גביר למפכ"ל
בן כספית על סערת סרטון המרד: "יאיר נתניהו שיתף - זו כבר דיקטטורה"

"לאחרונה אנו עדים להרבה מאוד תקלות בתפקוד של שרים, של כל הממשלה ושל השר בן גביר שהחליט לזמן לשימוע מאוד בעייתי את המפכ"ל", אמר בפתח השיחה.

בהמשך התייחס הניצב בדימוס לטיעונים של היועמש"ית שעומדים מאחורי הקביעה שלה לפיה השימוע אינו חוקי: "כיוון שרק אחרי שהמפכ"ל התלונן נגד השר השר החליט להזמין אותו לשימוע - זה נראה כמו פעולת עונשין ואיתות לכל משטרת ישראל - 'אל תיגעו בשר'", אמר.

גלי בהרב-מיארה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
גלי בהרב-מיארה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"אני מתפלא על עמיתיי הקצינים שעדיין בשירות שכולם שותקים, השר עושה כאהבת נפשו, מגיע לבג"ץ שאומר לו שאסור להתערב בהפגנות לא לפני, לא אחרי ושום דבר".

כשאמרת שאתה מתפלא על חבריך הקצינים, מה הם יכולים לעשות?
"לצאת ולומר את דברם, ממילא הם לא ימונו להיות מפכ"לים. השיקולים למינויים פה ממש נראים הזויים. אני חושב שאי אפשר לסמוך על שיקול הדעת של השר. יהיו הרבה אחרים שבעקבות מינויי המפכ"ל המיועד מטעמו של השר יפרשו ידע וניסיון רב משמעותי ייאבד ממשטרת ישראל, ומי שייפגע זה האזרחים, נקבל שירות פחות טוב ופחות מקצועי".

עוד ציין סדבון, כי "משטרת ישראל חייבת לאכוף חוק ללא הבדל דת, גזע ומין ודעה פוליטית. חייבת לנקוט באותה היד כלפי כולם - זה לא מה שהשר משדר. אם הוא מתקשר למפקד מחוז תל אביב וטוען בלהט בעיצומה של הפגנה וגם מדיח אותו, אף אחד לא מינה את השר להיות מפכ"ל".

בהמשך מתח ביקורת חריפה על פעולותיו של השר בן גביר: "עוקף את המפכ"ל, מדליף מעל לראשו, מפטר אותו - צריך לפטר את השר. משטרת ישראל לא יכולה להיות מוטה פוליטית, חייבת לנקוט באותה היד כלפי כולם - זה לא מה שהשר משדר".

עוד אמר: "אף אחד לא מינה את השר להיות מפכ"ל", ועקץ: "לא עומד במדדים לגיוס".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. קרדיט: משרד השר (צילום :דוברות השר )

בהמשך השיחה כשנשאל על העיכוב לחקירה של ראש לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה ונשיא בית המשפט המחוזי בדימוס איתן הורנשטיין, השיב: "אין ספק שנצטרך להמתין לתוצאותיה של החקירה, יודע שיש הרבה מאוד חקירות שהתחילו בקול רמה גבוהה ונגמרו בקול דממה דקה. בעניין הזה הייתי מציע לחכות לקבל את הגרסאות, מניח שבסוף הפרקליטות תצטרך להחליט אם יש ראיות או אין ראיות. מכל מקום זה בהחלט צעד מאוד לא פשוט שמחייב את האישורים ברמה הגבוהה ביותר. זה בדרך כלל פרקליט המדינה וגם היועמ"ש. בהחלט לא פשוט, אני מניח שהם לא היו עושים את העניין הזה אם לא הייתה תשתית ראייתית לפתיחה בחקירה, שזה דבר בעייתי מאין כמוהו מבחינתם. ההקלטות ששמענו הן בהחלט מדאיגות".