חבר הכנסת גדעון סער התראיין היום (שלישי) ב-103FM, והתייחס לסערה האחרונה בעקבות האירועים ברפיח. "ההתקפות עלינו לא נובעות מבדיקת העובדות, ראית איך הצרפתים קפצו מיד? אני מניח שאצל ידידנו האמריקנים ועוד כמה מדינות שמעוניינות להבין מה קורה אז יכול להיות שזה יעזור, צרפת אמרה עוד לפני שנכנסו לרפיח שמדובר בפשע מלחמה, כלומר מדינה שיורים עליה מרפיח ומחזיקה חטופים ברפיח לא יכולה לפעול ברפיח. בסופו של יום צריכים לבצע את הפעולה ברפיח, לא שאני חושב שרפיח היא חזות הכל אך היא חשובה ואנו מגבים אותה", ציין. 

תחמושת החמאס הציתה את האש הכבדה: פרטים חדשים על האירוע ברפיח
פועלת במחשכים: הוועדה לבחירת שופטים ממשיכה להתבזות

מה בעיניך צריך להיות קו סיום המלחמה?
"השאלה היא איך אתה מגיע ליעדים שהציבה הממשלה באוקטובר, למשל פירוק היכולות השלטוניות של חמאס שאנחנו למעשה מתרחקים מזה, למעשה חמאס עושה כסף מכל משאית המוניטרית שנכנסת לעזה וזה גם מחזק אותו מול האוכלוסייה האזרחית כי הוא שולט בהקצאה. אנחנו למעשה ביד אחת נלחמים בחמאס וביד השנייה מחזקים אותו. בדרך הזה לא נוכל להשיג את יעדי המלחמה, נהיה חייבים לחזור לשולחן השרטוטים, דבר שזעקתי חודשים רבים".

לאחר מכן, נשאל בנוגע לפגישתו עם יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, והשיב: "אני רוצה לחדש חידוש, שתפקידה של אופוזיציה במשטר דמוקרטי הוא להפיל את השלטון. מדובר בסה"כ בפגישה ראשונה בכנס קצר שנועדה לבחון את הדברים. אני חושב שצריך להחליף את השלטון במדינת ישראל ואני מתכוון לפעול יחד עם חבריי בנושא".

גדוד 202 בצוות קרב חטיבת הצנחנים. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

כמו כן, ביקר בחריפות את התנהלותו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מול המפכ"ל יעקב שבתאי: "אני חייב להגיד שגם אם אני מנסה אני לא מצליח להבין את השר בן גביר, הוא עצמו אמר שהמצב הביטחוני מחייב להאריך את כהונת המפכ"ל בחצי שנה בשל המלחמה. בסופו של דבר המפכ"ל הזה מסיים עוד חודש וחצי, יכול להיות שיש טענות כאלה ואחרות, למה לא לאפשר לאדם ששירת את הציבור עשרות שנים במדים לסיים את תפקידו בצורה מכובדת? מה זה נותן?

זה לא פוגע רק באופן אישי במפכ"ל זה פוגע במשטרת ישראל. זה שגוי ולא יביא לתוצאה מעשית. לא יכול להיות שאין לראש הממשלה שום דבר מה להגיד על הנושא, אני חושב שמצופה מראש ממשלה גם להעמיד שר במקום. וכשזה לא קורה זה מאד מאוד מטריד, ואני אומר את זה בלשון המעטה".