ראש האופוזיציה יאיר לפיד צפוי להיפגש היום (רביעי) עם יו״ר הימין הממלכתי גדעון סער ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, זאת בעקבות קריאתו של ליברמן מוקדם יותר השבוע להקים "חמ"ל להפלת הממשלה".

גדעון סער חושף: במה תעסוק פגישתו עם ליברמן ויאיר לפיד?

יו"ר סיעת הימין הממלכתי, ח"כ זאב אלקין, התייחס לפגישה המסתמנת ואמר בריאיון ל-103FM כי "עדיין לא יודע אם הפגישה תהיה אם ראשי סיעות או ראשי מפלגות, אך זה לא חשוב כי ברור שכל מה שיוחלט יתורגם לעבודה פרלמנטרית. לא הייתי מגזים בדרמטיות של האירוע. אנחנו לא מתלהבים גדולים מבחירות בזמן מלחמה, אך כל זה מותנה בכך שהמלחמה מנוהלת בצורה כזו שאפשר לנצח. כבר לפני כמה חודשים הגענו למסקנה שהיא מנוהלת באופן שגוי, אנחנו מדשדשים, ניסינו להשפיע מבפנים, לצערי לא הקשיבו לנו, לכן עזבנו. כל עוד שהממשלה מנהלת מלחמה לא נכון, עדיף להחליף אותה. אם אפשר להחליף ממשלה בכנסת הזו, בעיניי זה עדיף. ודאי, זאת אופציה שצריכה להיות כל הזמן על השולחן".

"אני חושב שברור שבדרך בה אנו מנהלים את זה, אנו לא מצליחים להגיע להשגת היעדים שלנו. אני חושב שלא מסוגלים להביא אותנו למילוי היעדים של המלחמה. אנחנו לא מוכנים להשלים עם מציאות בה חמאס ימשיך לשלוט ברצועה. יש פה ניהול שגוי גם על ידי הדרג המדיני. אני מטיל את עיקר האחריות על חברי קבינט המלחמה. אם הם יגיעו למסקנה שצריך להחליף את הרמטכ"ל זה גם בידיהם. קבינט המלחמה כשל וממשיך להיות כושל, וצריך לנהל את זה אחרת", הוסיף.

גדעון סער, אביגדור ליברמן, יאיר לפיד (צילום: מרק ישראל סלם,רמי זרנגר)
גדעון סער, אביגדור ליברמן, יאיר לפיד (צילום: מרק ישראל סלם,רמי זרנגר)

כמו כן, הבהיר כי "אני לא רואה הקמת ממשלה עם סיעת רע"ם, היא יצאה באמירה שהמדינה מבצעת פשעי מלחמה. אני לא רואה שום דרך לשיתוף פעולה. אופוזיציה תמיד פועלת להפלת ממשלה. אי אפשר להפיל את נתניהו ממרכז שמאל, הדרך היחידה היא רק דרך התארגנות גדולה בימין הליברלי".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm