קיזוז כספים מהרשות הפלסטינית: היום בצהריים (רביעי) אושרה בקריאה טרומית במליאת הכנסת הצעת חוק ״הקפאת כספים ששילמה הרשות הפלסטינית בזיקה לטרור מהכספים המועברים אליה מממשלת ישראל״.

במערב רועדים: המהלך הפיננסי של סמוטריץ' ירסק את הרשות | דיווח

החרמת הכספים של חמאס ביהודה ושומרון (צילום :דוברות המשטרה)

על פי החוק המוצע, מדינת ישראל תחלט מכספי הסילוקין לרשות הפלסטינית את שווי הסכום שמייעדת הרשות לתשלום למחבלים. לאחר שנתיים ממועד ההקפאה, הכספים המוקפאים יחולטו לאוצר המדינה ויופקדו בקרן ייעודית לטובת נפגעי טרור. חילוט הכספים לאוצר המדינה יימנע את האפשרות שהכספים המוקפאים יגיעו בסופו של דבר לרשות הפלסטינית.

זאב אלקין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
זאב אלקין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ח״כ זאב אלקין, יוזם החוק: ״הייתי בין התומכים והמקדמים של החוק המקורי לקיזוז הכספים מהרשות הפלסטינית שמטרתו הייתה הענשת הרשות על תמיכתה בטרוריסטים, ולנסות באמצעות לחץ כספי להביא להפסקת התמיכה בהם. לצערי מאז חקיקת החוק, הנהגת הרשות ממשיכה להתעקש על תשלומי התמיכה במחבלים, למרות הקיזוזים שנעשים בכספים- מפני שהיא עדיין מקווה שבאחד הימים הכספים שהוקפאו יועברו לידיה. החוק החדש נועד להגביר את הלחץ הכספי על הרש״פ ולהבהיר לה שאם תמשיך לעשות כן, הכספים יחולטו באופן סופי ולא יגיעו לעולם לידיה. מי שמעודד טרור ומשקיע כסף בסיוע למחבלים צריך לשאת באחריות הכספית למעשיו. נמשיך לפעול בכל הכוח כדי לסיים את תהליך החקיקה כמה שיותר מהר ולהכניס את החוק לתוקף״.