שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר, משה בוגי יעלון, שוחח היום (חמישי) עם יוסי מזרחי ב-104.5FM והביע את דעתו על המצב הביטחוני והפוליטי במדינה.

העיתונאי החרדי מעורר סערה: "לא רואה הרוג אחד מ־8200"
אמסלם עושה אוחנה? "אם אני אחראי זה לא אומר שאני אשם"

בפתח דבריו אמר: "אני מתחיל מהתמונה הגדולה. אנחנו מדינה שהולכת לחורבן, יש פה ממשלה שלא מסוגלת להחליט מה יהיה מצב הסיום. הפכו את רפיח לסלע קיומנו, זה לא העניין. אם רפיח הייתה כל כך חשובה היו צריכים לעשות את זה מזמן. העניין הוא שיש פה ממשלה שלא מסוגלת להחליט מי יחליף את חמאס. אם המטרה היא שבסופו של דבר שלא חמאס ישלוט ברצועת עזה, אז צריך להחליט את מי להכניס. פה יש ויכוח, המשיחיים שרוצים שיהיה שם ממשל צבאי, נכבוש, נטרנספר. ומצד שני הגורמים היותר שפויים, פעם נתניהו היה כזה, שמבינים שמישהו אחר יחליף".

"באו האמריקנים עם הצעה כבר בשבוע הראשון, הנשיא האמריקני שם הצעה והיה צריך להגיד כן. היא נותנת מענה לרצועת עזה, וללבנון וגם לאיראן, אבל, אם הממשלה הייתה מחליטה לקבל את ההצעה האמריקנית הקואליציה הייתה מתפרקת, וזה סדר העדיפויות של רה"מ", אמר והוסיף, "הממשלה הזו לא תשחרר את החטופים. הממשלה הזו צריכה להתחלף מהר".

יעלון התייחס לדבריו של השר איזנקוט אתמול שהאשים בנאומו את רה"מ, בנימין נתניהו, בכך שלא סיפר לציבור את האמת, נכשל בניהול המלחמה ובטיפול בהיבט הכלכלי: "זה מאוד מאוחר. עדיף מאוחר מאשר אף פעם. אני חושב שכל הכוחות גם המחאה וגם הכוחות הפוליטיים צריכים להתרכז בזה שהכנסת תתפזר לא יאוחר מספטמבר הקרוב, זה צריך להיות היעד". 

בנימין נתניהו (צילום: Menahem Kahana/Pool via REUTERS)
בנימין נתניהו (צילום: Menahem Kahana/Pool via REUTERS)

יעלון ציין, "אני חושב שבפוליטיקה יש אנשים שכבר מבינים את זה, במחאה מבינים את זה מזמן. לצערי לא כל הציבור מבין את זה, ולא יצא עדיין החוצה. כרגע על המחאה מוטלת אחריות אדירה להוציא כמה שיותר אנשים החוצה, להביא לפיזור הכנסת לא יאוחר מתום המושב הזה, מבחינתי, במחצית השנייה של יוני".

כשנשאל אם יבקשו ממנו להצטרף ליאיר גולן או למפלגה אחרת, השיב, "לא עוסק ברמה האישית. כבר הוכחתי שכשצריך להתגייס אני מתגייס בלי חשבונות ואגו. קודם כל צריך לדאוג שהממשלה הזו תוחלף, תיפול ואז צריך לראות מה קורה. חושב שהציבור השפוי, לזכותו, קרה מה שקרה ב-7 באוקטובר והתנדב והלך לשקם את היישובים שנהרסו. מה גם שנוצר וואקום, אין גם עכשיו מדינה, המדינה לא במלוא היכולות".

סקר מאתמול מראה שנתניהו מתחזק מעט, איך זה קורה לדעתך?
"יש חולשה בצד השני. חושב שגנץ עשה טעיויות ומאבד כוח, אין בצד השני מישהו שיוביל אופוזיציה רצינית. ולכן, טוב שנפגשו אתמול שלושה מחברי האופוזיציה כדי לתאם מהלכים. משוכנע שמערכת הבחירות לא תיראה כמו הסקרים האלו. יכנסו עוד שחקנים חדשים למגרש", סיכם.