סגן הנשיא לשעבר מייק פנס אמר ל"ג'רוזלם פוסט" כי ארצות הברית מחויבת לאפשר לישראל להביס את חמאס. פנס דיבר עם ה"פוסט" לקראת הכנס השנתי של העיתון שיתקיים ביום שני בניו יורק, בו הוא צפוי לנאום, ואמר כי "המסר היחיד לבעלת בריתנו היקרה ביותר בשעה קשה זו צריך להיות 'אמריקה עומדת עם ישראל'".

הג’יהאד האיסלאמי פרסם סרטון נוסף של החטוף אלכס טרופנוב
לא על הסיוע לבדו: הסחר הפרטי בין עזה לישראל נפתח לראשונה מאז המלחמה

"ב-7 באוקטובר ספג העם היהודי את המתקפה הקטלנית ביותר מאז השואה. ארצות הברית חייבת לתת להם את תמיכתנו המלאה עד שחמאס יושמד אחת ולתמיד", אמר סגן הנשיא לשעבר, תוך שהוא רומז כי הממשל הנוכחי, בהנהגתו של הנשיא ג'ו ביידן, לא העניק לישראל את התמיכה לה היא זקוקה.

פנס שמר על מערכת יחסים חזקה עם ישראל גם במהלך כהונתו כסגן נשיא וגם לאחר מכן. מעשיו והצהרותיו משקפים מחויבות עמוקה לברית ארצות הברית - ישראל.

כסגן נשיא בשנים 2017 עד 2021, פנס היה דמות מפתח במדיניות הפרו-ישראלית של ממשל טראמפ, שכללה את העברת שגרירות ארצות הברית לירושלים והכרה בריבונות ישראל על רמת הגולן. הוא גם הדגיש לא פעם את חשיבות היחסים בין ארצות הברית לישראל בנאומיו ובהופעותיו הפומביות.

לאחר מתקפת חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר 2023, ביקר פנס בישראל בינואר 2024 כדי להפגין סולידריות. הוא נפגש עם חיילי מילואים ומשפחות שנפגעו, אמר כי "העם האמריקאי איתכם", והדגיש שארצו תמשיך לתמוך בישראל עד למיגור האיום מצד חמאס.

הוא השווה את מצבה של ישראל לארצות הברית לאחר 11 בספטמבר 2001, והתעקש שישראל ראויה לאותה תמיכה בלתי מעורערת שקיבלה ארצו לאחר פיגועי הטרור.

בהצהרותיו מתח פנס ביקורת על כל מאמץ להגביל את הפעולות הצבאיות של ישראל נגד חמאס. הוא הביע את התנגדותו לגישתו של ביידן, וטען כי אין להטיל ספק במעשיה של ישראל, בדומה להחלטות של ארצות הברית לאחר 11 בספטמבר. פנס גם הביע דאגה מהאנטישמיות הגואה והמחאות פרו-פלסטיניות בארצות הברית, ואישר שוב כי "המטרה של ישראל היא המטרה שלנו".

ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)
ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)

מחויבותו של פנס לישראל באה לידי ביטוי גם כאשר השעה את מסע הבחירות שלו לנשיאות בפסגת ההנהגה השנתית של הקואליציה היהודית הרפובליקנית באוקטובר 2023. הוא הזהיר מפני עליית הפופוליזם במפלגה הרפובליקנית והדגיש את הצורך במדיניות חוץ איתנה שתומכת בישראל.

הוועידה של ה"ג'רוזלם פוסט" שתתקיים ב-3 ביוני בניו יורק תהיה בעלת חשיבות יותר מתמיד, במיוחד לאור הסכסוך המתמשך בין ישראל לחמאס והמתיחות במזרח התיכון. המפגש השנה צפוי למשוך דיפלומטים, פוליטיקאים ומנהיגים עסקיים, כאשר פנס יהיה אחד הנואמים המרתקים ביותר.

כנס הג'רוזלם פוסט (צילום: מרק ישראל סלם)
כנס הג'רוזלם פוסט (צילום: מרק ישראל סלם)

"הנושא שנבחר לכנס השנה, בעקבות טבח 7 באוקטובר, הוא 'ישראל אומרת תודה'", אמר צביקה קליין, העורך הראשי של ה"ג'רוזלם פוסט". קליין הוסיף כי בחודשים האחרונים "עשרות מיליוני קוראים מבקרים מדי חודש באתר 'ג'רוזלם פוסט' כדי להתעדכן בנעשה בישראל בתקופה הכי מאתגרת שידענו מאז קום המדינה".

בנוגע לכנס אמר, כי "אנו נרגשים לחזור לניו יורק, לפגוש את קוראינו הנאמנים ולנהל שיחה אמיתית וכנה על המציאות המורכבת להפליא בישראל ובארצות הברית בשנה האחרונה".

מנכ"לית הקבוצה ענבר אשכנזי הוסיפה כי "ה'ג'רוזלם פוסט' הוא הרבה יותר מקבוצת תקשורת. אנחנו השער בין ישראל לעולם".

הכנס יכלול מפגשים אסטרטגיים, שיאפשרו למשתתפים להתחבר לרשת ולחלוק רעיונות עם דמויות מפתח בעולם היהודי, ישודר בשידור חי באתר האינטרנט ובערוצי המדיה החברתית של ה"ג'רוזלם פוסט" ויאפשר לקהל עולמי להשתתף בשיחות.

האירוע בשנה שעברה משך למעלה מ-1.6 מיליון צפיות באינטרנט והופיעו בו פוליטיקאים ישראלים בולטים, ביניהם יו"ר מפלגת האחדות הלאומית בני גנץ ושר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת.

למידע נוסף וכרטיסים: http://www.jpost.com/AC24