יוסי שלי מנכ"ל משרד ראש הממשלה סייר הבוקר עם צוותו ביישובי הצפון שנפגעו. המנכ"ל נפגש עם ראשי רשויות לפגישות אישיות ומיפוי צרכים ממוקדים של היממה האחרונה ראש עיריית קריית שמונה אביחי שטרן קרית שמונה, דוד אזולאי ראש מועצה מקומית מטולה, ובני בן מובחר ראש מועצה אזורית מבואות חרמון.

תושבי הצפון בכנסת: "שבעה חודשים שאנו שקופים - ואתם עסוקים בפוליטיקה"
חיזוק עסקים ומתן הטבות: כך נראית התוכנית הממשלתית לשיקום הצפון

בנוסף נפגש עם ניצב כבאות והצלה לישראל, רב-טפסר אייל כספי וצוותו אשר הציגו תמונת מצב מלאה של הטיפול וההיערכות לבאות. 

יוסי שלי מנכ"ל משרד ראש הממשלה: "בזכות כוחות צוותי הכבאות וכיתות הכוננות נמנע כאן אסון במימדים גדולים בהרבה ועל כך אני וכולנו מלאי הערכה. בהחלטת הממשלה שהעברנו בשבוע שעבר אישרה הממשלה בהחלטה על הצפון תוספת של 18 מלש"ח למשרד לביטחון לאומי לצורך התעצמות כוחות כיבוי האש, כפי שראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה, במידה ויוצגו צרכים נוספים  הם יטופלו באופן מיידי. 

"תושבי הצפון עוברים תקופה לא קלה אני מעריך אותם ומתרגש על עמידתם האיתנה ויודע שאנחנו נצלח את העת הזו המאתגרת והממושכת ונבנה את התקומה והשיקום המלא לצפון".

יוסי שלי בפגישה עם ראשי רשויות בצפון (צילום: ללא)
יוסי שלי בפגישה עם ראשי רשויות בצפון (צילום: ללא)

נזכיר, כי גם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ביקר הבוקר בקרית שמונה וקיים הערכת מצב בחפ״ק המחוז הצפוני של כבאות והצלה, בהשתתפות נציב כב״ה, קיבל סקירה בשטח, נפגש עם ראש העיר אביחי שטרן ועם השוטרים שפרוסים בעיר.

"סיימנו הערכת מצב וביקור בקרית שמונה, אני חושב שמדהים לראות כבאים מוסרי נפש, שוטרים שנמצאים כאן 24/7", אמר השר. "ועכשיו התפקיד של צה״ל זה להשמיד את חיזבאללה. לא יכול להיות שחבל ארץ שלנו מטווחים אותו, פוגעים בו, אנשים כאן מתפנים, לא יכול להיות מצב שיהיה שקט בלבנון. הם שורפים כאן, צריך לשרוף את כל מעוזי חיזבאללה, להשמיד אותם. מלחמה!".

בנוסף, לבקשת השר בני גנץ קבינט המלחמה יתכנס הערב לדון במצב בצפון.