מליאת הכנסת אישרה  בקריאה שניה ושלישית ובלי מתנגדים את הצעת חוק 'פדויי שבי' שיזם יו"ר סיעת 'עוצמה יהודית' ח"כ יצחק קרויזר במשותף עם משפחות החטופים והשבים.

במסגרת הצעת החוק, החטופים מאירועי ה-7 באוקטובר, יוכרו אוטומטית כבעלי דרגת נכות בשיעור של 50% ויזכו בכל הזכויות והמעטפת השיקומית הנלווית המוענקת לנכי צה"ל המוכרים כ-PTSD, עם אפשרות עתידית במידת הצורך לתבוע 100% נכות במסלול ירוק מהיר. כמו כן, ינתן מענק הסתגלות בגובה 50,000 ש"ח, וקצבה חודשית בסך 3,300 ש"ח.

הישג חשוב ומשמעותי מצטרף לחוק בהוספת הוראת שעה לשלוש שנים לצורך טיפול במחלות קשות, מתוך הבנה כי הידע הרפואי אודות מצבם הרפואי של החטופים אינו ידוע. במקביל, התשלום החודשי ישולם גם לפדויי השבי שחזרו ממלחמות ישראל בעבר.

יוזם החוק ח"כ יצחק קרויזר מסר מיד לאחר אישור הצעת החוק: "אני נרגש ליטול חלק בהענקת מעטפת שיקומית לשבויים בעבר ובהווה. אין כאן קואליציה ואופוזיציה, ימין או שמאל, אולם יש כאן רגשות כנים של כאב ומחויובות מוסרית וריגשית לצד תחושת שליחות היסטורית.

ח"כ קרויזר הוסיף: "אמשיך במחויבותי לפעול בכל הזדמנות לשובם של החטופות והחטופים, לשיקומם של נפגעי ה- 7 באוקטובר ולבצע תיקוני חקיקה וטיפול עתידי בכל שידרש לשיקום המיטבי של אחיינו ואחיותינו הנתונים בצרה ובשביה".

קרויזר חתם את דבריו בהכרת תודה: "אני מודה לבני משפחות החטופים והשבים היקרים שנטלו חלק בגיבוש הצעת החוק, למנכ"ל משרד ראש הממשלה מר יוסי שלי, מנהלת החטופים והשבים במשרד ראש הממשלה, ירון כהן ויעל גורן, משרד הביטחון האוצר, הביטוח הלאומי לשכת עורכי הדין התנועה הקבוצית ומטה המשפחות ולעמיתי יו"ר ועדת העבודה והרווחה ישראל אייכלר, וחברי הכנסת: ולדימיר בליאק וגלעד קריב שבעבודת צוות חוצת מפלגות הצלחנו להעביר את החוק החשוב וההכרחי הזה".