על רקע הסערה סביב מתווה גיוס החרדים, עשרות הרבנים, ביניהם ראשי ישיבות הסדר, רבני ערים וקהילות, ראשי מוסדות וארגונים חברו יחד לקריאה משותפת בה הביעו התנגדות עזה לחוק הגיוס אותו שואפת הממשלה להביא לחקיקה בימים אלו. הרבנים פרסמו היום (רביעי) את קריאתם הנרגשת לנבחרי הציבור. 

מכה נוספת לחוק הגיוס: שלושה ח"כים מהליכוד במכתב חריג לנתניהו   
"עכשיו המבול, וצריך להתמודד עם זה": למה באמת חשוב שהחרדים יתגייסו? | פרשנות

בהצהרה נכתב בין היתר: ״הרינו להבהיר כי חובה ברורה וגמורה על פי תורתנו הקדושה על כל אדם מישראל להשתתף במלחמת עזרת ישראל מצר שבא עליהם, לרבות לומדי תורה ותלמידי חכמים".

מחאת חרדים נגד חוק הגיוס (צילום: דוברות המשטרה)

עוד הוסיפו הרבנים: "אנו דורשים מנבחרי הציבור, על כל גווניו וחלקיו, שלא לפרוש מהציבור, ולא לתמוך במתווה הממשלתי המוצע כעת, אשר אינו מהווה אף לא התחלה של מענה אמיתי לצורכי הביטחון והחברה הקיומיים של ישראל, בטווח הקצר והארוך".

"אנו קוראים לנבחרי הציבור, מכל גווניו וחלקיו, להתעשת, לא להתעלם מדרישה מוסרית ותורנית צודקת זו, להתעלות מעל לשיקולים הפוליטיים הצרים ולקדם במשותף מתווה אמיתי אשר יוביל להגברה משמעותית של השתתפות כל חלקי החברה, כולל החברה החרדית, בהגנת העם והארץ, ולנקוט בכל האמצעים הנדרשים לכך״, נכתב. 

הפגנה בבית שמש נגד חוק הגיוס (צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90)
הפגנה בבית שמש נגד חוק הגיוס (צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90)

בין הרבנים החתומים על הקריאה: הרב יצחק שילת, מייסד וראש ישיבת ההסדר במעלה אדומים; הרב יעקב מדן, ראש ישיבת ההסדר בהר עציון; הרב בני קלמנזון, נשיא ישיבת ההסדר בעתניאל; הרב דוד סתיו, רב העיר שהם, יו"ר ארגון רבני צהר; הרב דניאל שילה, רב ביהכ"ס "משכן מאיר" בקדומים, ממייסדי תנועת גוש אמונים; הרב יוחנן פריד, יו"ר בית הרב קוק ורבנים רבים אחרים.