מראה לא שגרתי: עינב צנגאוקר, אמו של החטוף מתן שוחחה היום (חמישי) עם השר בני גנץ, וניסתה לשכנע אותו שלא לפרוש מהממשלה. "אמרתם שאתם נכנסים לממשלה בשביל להיות הקול השפוי, המבוגר האחראי", ציינה.

ייאלץ לחכות: נאומו של נתניהו בארצות הברית צפוי להידחות
שבוע להצהרת ביידן: חמאס בדרך לרשום את ההישג הגדול שאליו כיוון?

עוד הוסיפה כי "עכשיו כשיש הצעה ישראלית שאתה מודע לפרטים שלה, אתה צריך להישאר בנקודה הקריטית הזאת ולשכנע את השותפים שלך בקבינט שצריך להכריז על הפסקת המלחמה, כדי לאפשר הנעה של משהו". 

ענת צנגאוקר בשיחה עם בני גנץ (צילום :אור-לי ברלב)

"אני צריכה את מתן בבית", אמרה בכאב. מיד לאחר מכן, הטיחה בו: "האחריות שלך צריכה לבוא היום לידי ביטוי, יותר מכל החודשים שבהם אתה נמצא שם. אם אתה תצא עכשיו מה אז יהיה? אתה תפקיר גם את החטופים, גם אם נתניהו והממשלה יוותרו על זה, איפה האחריות שלך? אתה מפקיר את מתן למוות? אז תגיד לי את זה עכשיו, אני מבקשת ממך שתגיד את זה כאן ועכשיו".

גנץ עצמו, השיב לה: "אני מחויב למאבק הזה. לא משנה איפה אני נמצא, אני אחפש לסייע לו בכל דרך שאני יכול, לא משנה איפה. אני מוכן להיות החטוף ה-124. מה שאני מבקש מכם זה שתמשיכו את המאבק, ושגם תדאגו לעצמכם בשביל שתוכלו להמשיך את המאבק הזה". עם זאת משפחות החטופים הטיחו בו: "אנחנו רוצים לסיים את המאבק הזה, אנחנו לא רוצות להיות לוחמות חופש".