לאחר חודשים של מחלוקת בין שר האוצר בצלאל סמוטריץ ושר הביטחון יואב גלנט סביב הקמת הוועדה הציבורית לבחינת תקציב הביטחון,  הצדדים הגיעו להסכמות ובשבוע שעבר הוכרז על הקמת הוועדה.

בימים האחרונים הושלמה מלאכת איוש הוועדה וסוכם על הרכבה הסופי. כעת המועמדים נבדקים על ידי הייעוץ המשפטי של משרד ראש הממשלה לפני הוצאת כתבי המינוי. לפי הסיכומים שהושגו בין רה"מ, שרי הביטחון והאוצר, כל אחד מן השלושה ממנה שני נציגים מטעמו. בראש הועדה יעמוד הפרופסור יעקב נגל, ראש המל"ל לשעבר. נגל ותת אלוף במילואים אפי איתם ישמשו כשני חברי הועדה מטעם ראש הממשלה נתניהו.

יעקב נגל (צילום: רמי זרנגר)
יעקב נגל (צילום: רמי זרנגר)

האלוף במילואים עמיקם נורקין ותת אלוף במילואים מהרן פרוזנפר, לשעבר היועץ הכספי לצה"ל ימונו מטעם שר הביטחון גלנט,  האלוף במילואים יעקב עמידרור וראש אגף התקציבים באוצר לשעבר קובי הבר יהיו חברי הוועדה מטעם שר האוצר סמוטריץ'. בסך הכל תמנה הוועדה שישה חברים בכירים ועוד שישה נציגים מגופים ממשלתיים וכלכליים.

במקור סוכם על הקמת הוועדה שתבחן את תקציב הביטחון עוד במהלך אישור התקציב המעודכן לשנת 2024. הסיכום, כאמור, לא יצא לפועל בשל המחלוקת סביב הקמת הוועדה ושל סמכותיה, בין שרי האוצר והביטחון. לאור העיכוב בהקמתה, הערכה היא כי הוועדה תהיה מאוד מוגבלת בזמן ותתקשה להשפיע על גובה תקציב הביטחון לשנת 2025.