חבר הכנסת בועז ביסמוט (הליכוד) שוחח עם אודי סגל וענת דוידוב ברדיו 103fm על המבצע לשחרור החטופים והשפעתו על הזירה הפוליטית.

יותר מאנטבה: "הדבר המורכב והמסוכן ביותר שישראל עשתה אי פעם"  
תרגיל ההונאה שהותיר את חמאס בהלם: עכשיו אפשר לספר מה ידעו לוחמינו

ארבעת החטופים נפגשים עם בני משפחותיהם (צילום :דובר צה"ל)

בפתח דבריו התייסח ביסמוט לשאיפתו לאיחוד עם מפלגות האופוזיציה: "אני לא חושב ליכוד או מבחינתו של פוליטיקאי כזה או אחר, אלא מבחינת עם ישראל. גנץ אמר שישראל לפני הכל, ואיזנקוט יחד איתו, שני רמטכ"לים לשעבר, הנוכחות שלהם חשובה. אני גם רוצה את ליברמן, סער ולפיד, גם מפלגת העבודה יכולה לחזור, כל המפלגות הציוניות צריכות להיות יחד".

ביסמוט טוען שהפוליטיקים צריכים ללמוד מצה"ל: "היחידות המדהימות של צה"ל לימדו אותנו אתמול שהכל אפשרי. אנחנו נזכרים שלעם ישראל יש יכולות מדהימות. הצבא נתן לנו שיעור שאפשר לעשות כל דבר. הפוליטיקאים צריכים ללמוד מזה ולעשות דברים שהם הרבה יותר פשוטים". 

תיעוד מחילוץ החטופים 8.6.24 (צילום: דובר צה''ל)
תיעוד מחילוץ החטופים 8.6.24 (צילום: דובר צה''ל)

"ראש הממשלה יצא למערכה שנאמר לנו שתהיה ארוכה, גם הצבא דיבר על זה. אנחנו יודעים שהצבא שלנו עושה דברים מדהימים בעזה, זה שלא מבליטים את ההצלחות, אבל זה סיפור אחר. עם ישראל מרים את הראש, רואה את היכולות המדהימות של הצבא, ולכן יש יכולות להמשיך הלאה. מי רוצה שחמאס יישאר בעזה? מי לא רוצה לראות את החטופים ששם חוזרים הביתה? מטרות המלחמה הן של כולנו, האויב הוא של כולנו".

"ראש הממשלה מגיע לכנסת, ומשפחות חטופים גם כן מגיעות לכנסת. כל כך הרבה חטופים יושבים בכנסת ומבקשים, ואני מכניס אותם ללשכה של נתניהו. כל שבוע ראש הממשלה נפגש, משוחח עם משפחות חטופים, לא כל דבר יוצא לתקשורת. אני יודע, המשפחות אחרי זה מדברות איתי. כמה אפשר נתניהו ונתניהו? עם ישראל עומד מאחורי הצבא והממשלה שלנו". 

נחיתת החטופים בתל השומר  (צילום: אבשלום ששוני)
נחיתת החטופים בתל השומר (צילום: אבשלום ששוני)

כשנשאל מה דעתו על העסקה השיב ביסמוט: "ברור שאני בעד עסקה. העסקה שעל הפרק זו הצעה שישראל יוזמת מדצמבר. לא הייתה הצעה שהמתווכות הציעו שישראל אמרה להן לא. המבצע של אתמול, הלחץ הצבאי של אתמול, מקדם לפי דעתי את העסקה שתבוא, אם תבוא. לא מכיר פוליטיקאי אחד שיכול להסתכל בעיניים של משפחות ויכול להגיד לא לעסקה הגיונית. אתם לא תסלחו לנו אם חמאס יישאר בשלטון בעזה".