ח"כ מתן כהנא מהמחנה הממלכתי התראיין היום (שני) לבן כספית ואריה אלדד ברדיו 103fm על פרישת בני גנץ מהממשלה, הסביר את הסיבה ליציאה מהממשלה ואמר: "אנחנו מרגישים שאנחנו פחות מצליחים להשפיע על ההחלטות נתניהו והגיע הזמן שנעשה את הדברים בצורה אחרת, הבנו שאין לנו מה לחפש שם", ועל זירת הצפון: "נכון להגדיר אותה כזירת העימות המרכזית של ישראל". עוד אמר: "הצלנו את המדינה מההתנהגות של בן גביר ברמדאן".

"נכנסנו לממשלה הזאת בלי היסוס ואנחנו יוצאים ממנה בלב כבד", הסביר. "אני מזכיר לכולם: זו לא הייתה ממשלת אחדות, זאת הייתה ממשלת חירום. בשביל אחדות כדאי שיהיו כל המפלגות הציונות בפנים, ויקבעו תאריך בחירות מוסכם שיתחיל תהליך ריפוי שיכול להתחיל רק אחרי בחירות".

מתן כהנא בראיון למוסף מעריב: "אני מכוון לבחירות עוד בשנת 2024"

על הטענה למניע פוליטי, הסביר: "אם היינו פועלים ממניעים פוליטיים, היו יכולות להיות לנו נקודות עזיבה הרבה יותר מוצלחות. השיקול הפוליטי לא עולה, ויותר מזה: אנחנו אומרים במפורש שלא אכפת לנו".

הוא ציין מדוע נכנסו מלכתחילה למשימה: "נכנסו לממשלה הזאת בגלל הד.נ.א שלנו, ואנחנו יוצאים בלב כבד מתוך הבנה שנתניהו מעדיף לתחזק את קואליציית ה-64 שלו. אנחנו רואים שהוא מקבל החלטות עם הקבינט המצומצם ובחדרים סגורים פה אחד, אבל כשהוא יוצא החוצה ומבין את ההשלכות הפוליטיות של הצעדים האלה הוא נסוג לאחור. אם זה המצב אין לנו מה לחפש שם".

בצלאל סמוטריץ' מתעמת עם משפחות החטופים בוועדת הכנסת (צילום :ערוץ הכנסת)

כשנשאל האם הוא הציל את נתניהו מבחירות, ענה: "אני לא יודע אם הצלנו את ביבי אבל הצלנו את המדינה. הצלנו 130 חטופים שחזרו הביתה בזכות עסקאות שקרו אך ורק רק בזכות שרי המחנה הממלכתי, הצלנו את המדינה מטעות אסטרטגית  נוראית שקרתה בתחילת המלחמה, הצלנו את המדינה בהתנהגות של בן גביר במהלך הרמדאן ועכשיו אנחנו מרגישים שאנחנו פחות מצליחים להשפיע על ההחלטות נתניהו והגיע הזמן שנעשה את הדברים בצורה אחרת".

על המלחמה בצפון, אמר: "נכון להגדיר את זירת הצפון כזירת העימות המרכזית של ישראל. אין חולק על כך שהחיזבאללה הוא הגורם המשמעותי, במיוחד אחרי שאנחנו כותשים כבר שמונה חודשים את החמאס".

על חוק הגיוס, אמר: "כבר אז חוק הגיוס הוגדר כחוק מעבר, ומאז קרה ה-7 באוקטובר. שר האוצר מתגאה שהוא שומר על החיילים ודואג להם. הוא יוצא נגד כל הרבנים של המגזר הדתי לאומי, ומשחרר את כל החרדים משירות. על זה אני מתפלא".

מתן כהנא (צילום: יוסי אלוני)
מתן כהנא (צילום: יוסי אלוני)