נשיא רוסיה ולדימיר פוטין פרש אמש (שישי) את תנאיו להפסקת המלחמה באוקראינה. פוטין, שהופיע בפני בכירי משרד החוץ במוסקבה, סיפר רוסיה הציעה פעמים רבות לוושינגטון, לאירופה ולנאט"ו "לעצור את המשבר האוקראיני בפתח ובכך למנוע טרגדיה בקנה מידה גדול".

לדבריו, זה קרה כשלוש פעמיים, כשהפעם האחרונה הייתה לאחר פרוץ המלחמה. "זה בא כתוצאה מהלחץ הקטנוני שהופעל על ידי פקידים אמריקאים מסוימים וראש ממשלת בריטניה ג'ונסון. כמו גם הפחדנות הבהמית של הקליקה האוקראינית השלטת שפוחדת ממיידאן חדש", טען פוטין.

עוד סיפר כי העביר ב-5 במארס 2022 "באמצעות מתווך מערבי" הצעה לקייב, שלפיה רוסיה הייתה מוותרת על כיבוש מחוזות זפוריז'ה וחרסון אם אוקראינה הייתה מתחייבת לספק לרוסיה גישה לקרים דרך המחוזות האלה. בהמשך, חשף סגן יו"ר מועצת הביטחון של הפדרציה הרוסית והנשיא לשעבר דמיטרי מדבדב כי "המתווך המערבי" היה ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט ש שנסע לקייב לאחר הביקור במוסקבה והציע פשרה לשלום על בסיס השטחים השנויים במחלוקת.

פוטין טען כי בנט  שאל אותו בפגישה למה כוחות רוסיה נמצאים במחוזות חרסון וזפוריז'ה שבדרום אוקראינה אם מטרת רוסיה מוצהרת היא "לעזור לאזור הדונבאס" (שבמזרח אוקראינה). פוטין טוען שאמר לו אז כי "זו החלטה של המטכ"ל הרוסי". לבסוף, המסרים שהעביר בנט ממוסקבה לקייב לא סייעו לעצור את מלחמה או להגיע להפסקת אש.

מלחמת רוסיה-אוקראינה תגיע לקיצה? ההחלטה המפתיעה של הנשיא פוטין
לאחר חודשים של שתיקה: פוטין בהתייחסות חריגה על המלחמה באוקראינה

בהופעתו בפני בכירי משרד החוץ הציב פוטין את תנאיו לסיום המלחמה: הסגת הכוחות האוקראיניים מהמחוזות "המסופחים", לרבות האזורים שרוסיה לא כבשה; התחייבות קייב לא להצטרף לנאט"ו; וכן הסרת הסנקציות המערביות מרוסיה. לבסוף הציע לבנות מערכת ביטחון חדשה באירו-אסיה והזמין מדינות נאט"ו להצטרף אליה.