במשאל גולשים שבוצע באתר "מעריב", בשאלה אם תקום מפלגת ימין חדשה - מי יצטרך לעמוד בראשה, 39.2% תמכו בנפתלי בנט. למקום השני הגיע יו"ר "ישראל ביתנו" אביגדור ליברמן עם 28.8%, ובמקום השלישי עם 15.9% סימנו הגולשים - "אחר".

באשר ליוסי כהן ויו"ר מפלגת "תקווה חדשה" גדעון סער, נדמה שציבור הגולשים של "מעריב" מעדיף אותם מחוץ לראשות המפלגה. כהן "זוכה" ל-12.9% מהקולות במשאל, וסער זוכה לתוצאה העגומה - 3.2%.

תרגיל על חשבון נתניהו? העצה המתוחכמת של חיזבאללה לחמאס
הדרמה בליכוד לקראת הכרעה: ההחלטה תתקבל בניגוד לעמדת נתניהו?

באשר לבנט, נזכיר כי דווח ב"מעריב" כי לדברי גורמים בימין, מתעצמים המגעים בניסיון להגיע לאיחוד גדול בימין לקראת הבחירות הבאות. "מה שהיווה מקור להשראה הוא הסקר שפורסם בחדשות 12, יום לאחר פרישת גנץ. הנתונים סיפקו חומר למחשבה לראשי מפלגות הימין ששוקלים את אפשרות האיחוד הגדול”, אמרו. אחד התסריטים: בבחירות לכנסת מתמודדת רשימה מאוחדת של אביגדור ליברמן, נפתלי בנט, יוסי כהן וגדעון סער, כאשר יתר המפלגות נותרות ללא שינוי.

בתוך כך, בנט פרסם בחמישי מכתב פתוח לציבור עם רמז לכוונותיו לחזור לזירה, כשציין שלוש שנים להקמת ממשלתו ביחד עם יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, וכתב: "המציאות הבלתי נתפסת שבה אנו חיים מאז 7 באוקטובר מחייבת הנהגה שיודעת לאחד את העם ולעשות את הדבר הבסיסי ביותר שצריכה לעשות ממשלה: לשים את האינטרס של מדינת ישראל לפני כל שיקול אחר".

נפתלי בנט (צילום: אבשלום ששוני)
נפתלי בנט (צילום: אבשלום ששוני)

בסקר שפורסם ב"מעריב" בסופ"ש, ישראל ביתנו בראשות ח"כ אביגדור ליברמן עלתה השבוע בשלושה מנדטים והגיעה לשיא של 15 שנים: ל־14 מנדטים. הסקר נערך על ידי לזר מחקרים (בראשות ד"ר מנחם לזר), בשיתוף Panel4All. השתתפו בו 501 משיבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים. טעות הדגימה המרבית בסקר עומדת על 4.4%.

גדעון סער ונפתלי בנט בכנסת (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
גדעון סער ונפתלי בנט בכנסת (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)

אך כאשר מציבים את ליברמן מול נתניהו, מקבלים פער קטן של 2% בלבד לטובת נתניהו, עם 37% תמיכה לעומת 35% לליברמן. כאשר מציבים מול גנץ את ליברמן, הפער גדל מאוד, כאשר גנץ מקבל 42% וליברמן 21%. עיקר הפער נובע מרוב מוחלט של מצביעי מרכז־שמאל, שמעדיפים את גנץ על פני ליברמן (63% מול 28% בהתאמה).

בסך הכל חל השבוע שינוי מינורי במפת הגושים, עם 52 מנדטים לקואליציה, לעומת 58 לאופוזיציה (ללא רע"ם וחד"ש־תע"ל), מה שאינו מאפשר הקמת קואליציה בלעדיהן.