הממשלה אישרה היום (ראשון) את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו, להסמיך את ר' מנהלת תקומה, משה אדרי ואת המנהלת להאריך את שהות התושבים שפונו מבתיהם, במלונות ובמעני הדיור הזמניים הממומנים ע"י המדינה, עד ה-15 באוגוסט 2024.

מצבנו חמור מאי פעם: אסור לטעות לגבי האשמים | ד"ר נחמן שי
"הפרוטוקולים ייחשפו והאמת תתגלה": העימות החזיתי החדש בין גנץ לנתניהו

במסגרת ההחלטה שהתקבלה, המנהלת תסדיר את המתכונת על פיה יקבע מועד החזרה של הקהילות לבתיהם וזאת בתיאום עם משרד האוצר ובבחינת התנאים הביטחוניים והשיקומיים.

עוד במסגרת ההחלטה סוכם כי מנהלת תקומה, בתיאום עם משרד האוצר, תגבש פעילויות הפוגה לתושבים השוהים מחוץ למתקני הקליטה ומעני הדיור הקהילתי, ותממש זאת באמצעות הרשויות המקומיות בחבל. 

תיעוד מהתקיפות (צילום :דובר צה"ל)

היום התקיים דיון ער בממשלה סביב ההחלטה להארכת מועד הפינוי ליישובי תקומה. שר התיירות חיים כץ מחה על העדר ההחלטה להארכת מועד הפינוי לכלל יישובי הצפון והדרום ודרש ודאות בנושא עבור המפונים והמלונות. הממשלה התחייבה בפני שר התיירות חיים כץ כי תוך שבוע תתקבל החלטה בנושא.

תגובת תנועת "עתיד לעוטף" על הארכת השהות של משפחות ומפוני העוטף: "אנחנו מברכים את מנהלת תקומה וכל העוסקים בדבר על ההקשבה לקולות מן השטח והארכת השהות למפונים עד ה-15.8. אנו מבקשים לוודא שהארכת השהות לא תהיה על חשבון תקציבי השיקום והפיתוח. במידת הצורך יש להגדיל את העוגה התקציבית הניתנה למנהלת תקומה כדי להבטיח שהשיקום לא נפגע. כמו כן, אנו מבקשים להמשיך ולתת מענה לישובים ולקהילות שלא יכולות לחזור גם ב-15.8 ולא להשאירן מאחור".