לאחר שביקר בגבול הצפון ופגש את התושבים, השר לשעבר זאב אלקין, שוחח הבוקר (שני) עם אודי סגל וענת דוידוב ברדיו 103fm על המצב בצפון, על ריבוי החזיתות ועל "חוק הרבנים".

במקום לשלוח את הגרי באמצע הלילה: רק מהלך אחד יגרום לנסראללה להבין שישראל רצינית   
זה מה שהוביל את המפכ"ל לשבור את הכלים רגע לפני הסוף

שריפה במטולה, שריפות בצפון (צילום :ללא)

לגבי המצב בגבול הצפון אמר אלקין: "אף שליח לא יוכל להביא שום הפוגה לפני שנגמר השלב העצים במלחמה בעזה. הבעיה שלנו בצפון היא המריחה ודרך הניהול של המלחמה בעזה. זה ידחה את הפתרון לתושבי הצפון, דרך הסכם מדיני או בדרך שלא תשאיר לנו ברירה, אלא לפעול צבאית".

בעניין ריבוי החזיתות אמר: "אני מניח שינתחו היטב את ההחלטה ההיסטורית בתחילת המלחמה להתחיל בדרום ולא בצפון. לא חושב שיש למדינת ישראל אינטרס לפעול בשתי החזיתות. היא תרצה תמיד למקד את ההתקפה בחזית אחת. זה כבר חלב שנשפך. במצב שבו אנחנו נמצאים, אם נשדר לחיזבאללה שלא נוכל להגיע לפעילות צבאית גם לא נגיע להסכם מדיני. כמו עם עזה: כשאתה משדר חולשה הצד השני רק מגביר את הרף, וזה חלק מהפקת הלקחים שצריך לעשות, ולמקד מאמץ מזורז בעזה כדי לסיים את השלב העצים, ואז להפנות את הכוחות צפונה".

זאב אלקין  (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
זאב אלקין (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

אלקין הוסיף: "גם בלבנון, לפני שנכנסים צריכים לבדוק היטב את תכניות הפעולה, כי אם זה קצת מאותו הדבר בדיוק כמו שהיה בעזה, זה לא יביא אותנו לפתרון. מדינת ישראל מסוגלת להנחית מכה על חיזבאללה, גם אחרי שמונה חודשים בעזה. יש לה יכולות והיא גם חייבת את זה לתושבים בצפון. שניתן לחיזבאללה לייצר רצועת ביטחון בשטח? זאת פשיטת רגל מוחלטת של כל התפיסה הישראלית מאז קום המדינה".

על "חוק הרבנים" אמר אלקין: "שערורייה שהקואליציה נזכרה לקדם את החוק. זה חלק מחוקי המריבה שפילגו אותנו עד השישי באוקטובר. כנראה שמישהו החליט שהוא ניצח במלחמה. ברור שראש הממשלה צריך לתת לזה אור ירוק. לא מאמין שזה חמק לו". 

על ביקורו ביישובי הצפון אמר: "סתירה מוחלטת בין החוק לבין מה שהרגשתי אתמול כשראיתי את המחדל לתושבים שלא פונו ונשארו בקו האש. אני לא יודע מה הסיבה. אולי זאת אימפוטנציה מוחלטת. אני הייתי שר ואני לא מבין את ההתנהלות של הממשלה. שאלתי אם השרים היו וניסו לפתור והתשובה הייתה לא".