חבר הכנסת דן אילוז (הליכוד) פרסם לאחרונה חוברת חדשה בשם "מניפסט ציוני לדור הניצחון", המציעה תוכנית לעתיד המדינה על רקע האירועים האחרונים. החוברת מופצת בגרסה דיגיטלית ובעותקים פיזיים, ותחולק גם בבתי כנסת ברחבי הארץ.

צ'ייני משנה מנגינה ותוקף: "צריך להחליף את ההנהגה הביטחונית ומהר"
בלי בושה: כך הנשק הישראלי מוצג בתערוכה בצרפת - למרות האיסור

שיקולים מרכזיים לכתיבת החוברת

בראיון עם מעריב, אילוז הסביר את השיקולים שהובילו אותו לכתיבת החוברת. "ה-7 באוקטובר הוא יום מכריע בתולדות העם היהודי", אמר אילוז. "דווקא עכשיו, בציבור הישראלי יש קולות שמדברים על סיום הלחימה לפני השגת המטרות. זו תהיה בכייה לדורות". הוא הדגיש את הצורך להבין את האתגרים השונים העומדים בפני מדינת ישראל ולהציע דרך קדימה על בסיס הערכים הציוניים.

ערכים ואידאולוגיה ברורה

החוברת מציגה את עקרונות הימין המדיני, הכלכלי והשמרני של אילוז. "אני בא עם אידאולוגיה מגובשת של ימין מדיני, כלכלי ושמרני," אמר אילוז. הוא הוסיף כי הערכים האלו הם בדיוק מה שמדינת ישראל צריכה עכשיו. לדבריו, המפלגות הימניות שאמורות לייצג את הערכים האלו יורדות בסקרים, כי הן לא מספיק נאמנות לערכים אלה.

ביטחון לאומי ועמידה איתנה

אחד הנושאים המרכזיים בחוברת הוא הביטחון הלאומי. אילוז מדבר על הצורך בחזרה למדיניות של מתקפות מנע והגנה מוחלטת על אזרחי ישראל. "אסור להמשיך במסלול של ויתורים טריטוריאליים שמעודדים ומחזקים את הטרור ומסכנים את ישראל", הוא אומר. החוברת מבקרת את הוויתורים הטריטוריאליים שהובילו, לטענתו, להתחזקות הטרור, וקוראת לשינוי תפיסת הביטחון של מדינת ישראל.

מסר לדור הצעיר

אילוז מפנה חלק גדול מהחוברת לדור הצעיר של ישראלים, וקורא להם לקחת אחריות על המדינה. "דור הניצחון התגלה כדור מדהים שלא נופל מדור תש"ח", הוא אומר. "אנחנו, בני הדור הזה, חייבים לקחת אחריות על המדינה. בכל זירה. גם הציבורית, וגם הפוליטית".

עתיד מדינת ישראל במזרח התיכון

בחוברת, אילוז מציג חזון אופטימי לעתיד מדינת ישראל במזרח התיכון. הוא מאמין שהמדינה תמשיך לשגשג ולהפוך למרכז כלכלי ודיפלומטי במזרח התיכון. "הימים הטובים שלנו כעם הם עוד לפנינו", הוא מציין. אילוז מאמין שניצחון בעזה ובזירות אחרות יוביל לשגשוג כלכלי ודיפלומטי, והפיכת ישראל לעורק מרכזי בסחר הבינלאומי, בתיירות ובתחומים נוספים.

תגובות הציבור

תגובות הציבור לחוברת היו מגוונות. חלק מהקוראים שיבחו את אילוז על היוזמה ועל השקיפות בה הוא מציג את עמדותיו, בעוד אחרים הביעו ביקורת על האידאולוגיה הנוקשה ועל הקריאה להמשך הלחימה. "זה מעורר השראה לראות חבר כנסת שמשקיע כל כך הרבה בכתיבה ובהפצת משנתו," אמרה אחת הקוראות. לעומת זאת, מבקר אחר ציין כי "החוברת היא קריאה להקצנה ולהחרפת הסכסוך".

פעילות צה"ל בעזה (צילום :דובר צהל)

פעילות פרלמנטרית

החוברת אינה עומדת בפני עצמה, אלא משתלבת בפעילותו הפרלמנטרית של אילוז וביוזמות שהוא מקדם בכנסת. "כל הפעולות הפרלמנטריות שלי, בטח מאז המלחמה, מבקשות ליישם את הערכים המוצגים בחוברת", אמר אילוז. הוא מציין כי הפעילות שלו כוללת חקיקה כלכלית המקדמת שוק חופשי, פעילות בוועדת חוץ וביטחון, וקידום שיח מאחד בכנסת.

התמודדות עם אתגרי התקופה

ח"כ דן אילוז מציע בחוברת "מניפסט ציוני לדור הניצחון" חזון ציוני ברור ובלתי מתפשר, המבוסס על ערכי הימין המדיני, הכלכלי והשמרני. הוא קורא לעמידה איתנה מול האויבים, אחדות ושותפות גורל, ושגשוג כלכלי ודיפלומטי במזרח התיכון. האם החוברת תשפיע על השיח הציבורי בישראל ותוביל לשינוי המיוחל? זאת נדע בעתיד הקרוב.