ההתייעצויות הצפופות בין ישראל לארצות הברית בנוגע למלחמה בעזה ובצפון נמשכות: יממה לאחר ביקור השליח האמריקאי עמוס הוכשטיין בישראל, ראש המל"ל צחי הנגבי והשר רון דרמר, נחתו היום (שלישי) בוושינגטון.

השניים יקיימו סדרת פגישות בבית הלבן, וצפויים להיפגש עם מזכיר המדינה אנתוני בלינקן, היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן ועם בכירים נוספים בממשל ביידן. בשבוע הבא יגיע שר הביטחון יואב גלנט לפגישות בפנטגון.

בלינקן התחייב לנתניהו: "נסיר את מגבלות הנשק"

אתמול דיווח עיתון ה"בילד" הגרמני כי ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה לאחרונה לבלינקן, בבקשה לספק נשק נוסף - וזאת לאחר שבתחילת מאי ארצות הברית עצרה את משלוחי הנשק בעקבות הכניסה לרפיח. ל"בילד" נודע מטעם מקורות ישראלים, כי בלינקן כבר אותת שארצות הברית תסיר את ההגבלות בימים הקרובים ותספק מערכות נשק נוספות לישראל.

תקיפה בדרום לבנון (צילום: רשתות ערביות)
תקיפה בדרום לבנון (צילום: רשתות ערביות)

לפי ה"בילד", נתניהו פירט בדבריו שהפסקת המשלוחים ערערה את ההרתעה של ישראל, והזהיר כי היעדר תמיכה צבאית מארצות הברית תעודד את איראן, חיזבאללה וחמאס לתקוף - מה שיסלים את המלחמה. עוד ציין כי ישראל נלחמת על הישרדותה.

נזכיר, כי ב-8 במאי שר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין אמר בשימוע בקונגרס כי ארצות הברית עצרה את משלוחי הנשק לישראל בעקבות הפעילות ברפיח. "אנו בטחנים מחדש משלוחי נשק שהיו מיועדים לצאת לישראל בתקופה הקרובה, וזאת בהקשר של האירועים ברפיח. לא קיבלנו החלטות סופיות - השהנו את המשלוחים".