יו"ר הימין הממלכתי, ח"כ גדעון סער, שוחח עם גדי נס ב-104.5fm על חוק הרבנים והגדיר אותו "שערורייה שמצביעה על ניתוק". סער טוען כי "שום דבר טוב לא ייצא" מהממשלה הנוכחית. 

יועצו של רה"מ נשלח לוועדה - הח"כים מסרבים להצביע בעד "חוק הרבנים"  
רב הנסתר על הגלוי: האם המרד בליכוד הוא תחילת סופה של הממשלה?   

הפגנה נגד גיוס חרדים, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
הפגנה נגד גיוס חרדים, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בפתח השיחה נשאל מה דעתו על 'חוק הרבנים', סער השיב: "שערורייה שאין כדוגמתה שמצביעה על מידת הניתוק של הממשלה והקואליציה. מדובר במאות משרות חדשות של רבנים בתקופה של משבר כלכלי שאנחנו מתחילים להרגיש אותו ואנחנו צריכים להקצות את כל המשאבים לצורכי המלחמה, לצרכים האזרחיים שקשורים למלחמה. ומישהו מתכוון לזרוק את הכסף הזה על ג'ובים. בנוסף להשתתף בבחירת הרב המקומי, מהראשות המקומית והקהילה המקומית והלעביר אותו לרבנות הראשית ולמשרד לשירותי דת, כדי לייצר עוד משרות פוליטיות, זה דבר בלתי נתפס".

סער הוסיף, "והמדהים הוא שהדבר הזה נסחט, אני תוהה אם יש דבר בעולם, שיבוא שותף קואליציוני לנתניהו ויגיד לו 'תן לי את הדבר הזה'- ונתניהו יאמר: 'לא את זה. את זה אני לא יכול', כי פשוט אני רואה שהכל עובר מתוך אטימות טוטאלית למצב במדינה".

לדבריו, "הממשלה הזאת עובדת הפוך בדיוק מהכיוון הנכון. מצד אחד מביאה לכנסת את חוק ההשתמטות, ומצד שני את הצורך שלא מביאים לכנסת - בקשות של הצבא. הלכו פה למהלך הזוי של קיצור השירות הצבאי. אם לא יהיה מהלך התערבותי בחודש הבא, השירות הצבאי לגברים ירד לשנתיים וחצי, בשעה שכולם כבר מבינים שהתפיסה של 'צבא קטן וחכם' הייתה שגויה".

עוד טען: "ישראל צריכה צבא גדול וחזק. אבל, ממשלה שהולכת ופותרת ב'חוק ההשתמטות'- קשה לה לעשות את הדברים שהיא כן צריכה לעשות", המשיך: "היא צריכה לעשות את ההפך, למשוך את חוק ההשתמטות ולהביא לכנסת את החוקים שהצבא מבקש בנושא הארכת השירות- זה צו השעה".

סער אמר בכאב: "לצערי הגעתי למסקנה שמההרכב הזה של הממשלה לא ייצא שום דבר טוב למדינת ישראל. אין שום דבר מנוהל, אין שום דבר מתפקד. לגיטימי שיהיו חילוקי דעות אבל הם צריכים להתנהל תוך כבוד הדדי, שיח אמיתי ובונה בין הדרג המקצועי לדרג הפוליטי - שום דבר מאלו לא קורים. ולכן, המסקנה היא חד-משמעית נדרשת החלפתה של הממשלה בממשלה שתוכל להתמודד באמת עם אתגרי הענק שעומדים בפני מדינת ישראל".

עוד אמר: "אנחנו שתבענו להיות בקבינט המלחמה, שחודשים ארוכים אמרנו: 'אנחנו הולכים בכיוון לא נכון במלחמה, ככה לא נשיג את יעדי המלחמה. נאבקתי על כך בישיבות הקבינט שלצערי הפך להיות פורום ריק מתוכן בתקופת קבינט המלחמה".

"לכן, כדי לנסות ולהביא את הדברים למסלול הנכון. אחרי שראיתי ששום דבר אל עובד תבענו את התביעה הזו - זה היה נכון לחודש מרץ. מאז הם המשיכו בדיוק באותם צעדים שגויים", ציין. 

בסיכום דבריו אמר: "לצערי, אנחנו לא מתקרבים להשגת יעדי המלחמה כפי שהתרעתי כל אותם חודשים - בשבילי זה לא עניין של מקום או תפקיד זה עניין של מדיניות. אם הייתי חושב שאני יכול להביא תועלת למדינת ישראל הייתי שוקל אותו. אבל לצערי, אתה רואה איך הממשלה הזאת מתנהלת בכל תחום: בכלכלה, בגבול הצפון, בניהול המלחמה , בחוקים שהיא מביאה, אי ניהול ההסברה הישראלית, בכל תחום ותחום. חושב שהמסקנה המתחייבת שממשלה כזאת חייבים להחליף".