אם ראש הממשלה בנימין נתניהו סבר בצדק כי דרעי יותר מרציני בדרישתו להעביר את חוק הרבנים, ואם זה לא קורה, אז פניו של יו"ר ש"ס אולי לא להמשך החזקתה של הקואליציה.

עד ההתקפלות הלילה (רביעי), אירוע ההדחה של טלי גוטליב ומשה סעדה מוכיח כי נתניהו לקח את דרעי מאוד ברצינות. כעת יהיה תורו של דרעי להראות עד כמה הוא רציני והאם יקיים את איומיו ובעיקר - אילו כלים יש באמת לדרעי כדי להפוך את האיום לפעולה בפועל.

בנימין נתניהו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
בנימין נתניהו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

קשה לראות את סיעת ש"ס עוברת צד ויוזמת או מצטרפת בצורה אקטיבית להצבעת אי אמון או לחוק להקדמת הבחירות, בוחרי דרעי חד משמעית לא יהיו איתו. אלא אם כן, יהיה כאן מהלך סמוי, או נתניהו יציע לדרעי חלופות שוות כדי לייצב את המצב. אם כן - הפיצוי לש"ס חייב להגיע בהקדם.

כאמור, ראש הממשלה בנימין החליט הלילה להסיר את חוק "הרבנים" מסדר היום של ועדת החוקה, וזאת לאחר המחלוקות המרובות בתוך הקואליציה ודחיית ההצבעה. עיקר הסערה נסוב סביב החלטת יו"ר הקואליציה אופיר כץ להדיח את חברי הכנסת טלי גוטליב ומשה סעדה כי בוועדת החוקה בחברי כנסת אחרים מהליכוד כדי לקדם את "חוק הרבנים". 

הקרב על חוק הרבנים: גוטליב הודחה מוועדת החוקה ושלחה מסר לדרעי: "רואה לך"
חיים ביבס על חוק הרבנים: "הלוואי שהם היו נחושים ככה גם לגבי הדרום והצפון"

טלי גוטליב (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)
טלי גוטליב (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)

בתגובה, תקפה גוטליב: "עוד לא יבשה הדיו על פרסומי הקודם והודיע לי ח״כ אופיר כץ שהוא מוציא אותי מוועדת חוקה. אין לו סמכות לעשות זאת בלי וועדת הכנסת אבל הוא עושה זאת בכל זאת". בעקבות ההדחה, מבקר מפלגת הליכוד, עו"ד שי גלילי, כתב מכתב לרה"מ כנגד ההחלטה להדיח את ח"כ גוטליב וסעדה מחברותם בועדת החוקה, וזאת נוכח חוסר סמכות פונקציונאלית בקבלת ההחלטה - וכן לאור הפרת כללי המינהל התקין במפלגה.

גם במפלגת בעוצמה יהודית הודיעו כי הם מתנגדים לקדם את הנושא ומסרו: "עוצמה יהודית לא תי תן יד לדיל פוליטי בין נתניהו ודרעי לחבר ועדת חוקה מנסור עבאס שהסכים להימנע בהצבעה על חוק הרבנים של ש"ס".