ביום הראשון של כנס "שדרות איכילוב לחוסן", שנערך בעיר שדרות ובבית החולים איכילוב בתל אביב, פתח ראש עיריית שדרות אלון דוידי בדברים נוקבים על הנהגת המדינה ועל הצורך הדחוף בטיפול בטראומה נפשית בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר והמלחמה המתמשכת.

בפתח דבריו, התייחס דוידי למציאות הביטחונית המורכבת שחווה העיר שדרות במשך שנים. "על מנהיג לשאול עצמו האם אנו נמצאים בחלם? והתשובה היא כן", אמר דוידי בנחרצות, "בזמן שכולנו רואים את ארגוני הטרור מתעצמים בעינינו הפשוטות ובמשך שנים אנו מגדלים את ילדינו למציאות מאד מורכבת". דוידי הוסיף ואמר: "לצערי חכמי החלם שמנהיגים את המדינה שנים מעדיפים להכניס את הראש באדמה ולספר סיפורים. חמאס מורתע, צה"ל חזק, אנחנו פסע מנצחון וכו'".

בשבוע הבא: טקס הנחת אבן הפינה לשכונה חדשה בקיבוץ בארי
המנהיג הנוצרי זכה בפרס והקדיש אותו ללוחם ארנון זמורה

בהמשך דבריו, הדגיש דוידי את הצורך בהכרעה ברורה ונחרצת מול ארגוני הטרור. "לפני שמדברים על מה קורה, יש לדבר למה זה קורה! כשאני הפכתי שולחנות ורבתי עם שרי בטחון ודרשתי מיטוט החמאס היו מי שכעס וביקר אותי על הדברים", סיפר דוידי, "כל הכינוס הזה לא היה קורה אם כל ראשי הממשלה, רמטכ"לים, שרי בטחון וחכמי החלם הללו היו עושים את מה שצריך. אני מקווה שלמנהיגים שלנו יהיה העוז להתעורר ולהבין שיש להכריע! לא אותנו, אלא את האויב".

דוידי הדגיש גם את החשיבות של החוסן הקהילתי והמקומי, וציין את העשייה המשותפת בעיר שדרות תחת האתגרים הביטחוניים המתמשכים. "במשך שנים אני עוסק יום יום ושעה שעה בלהיות ראש עיר תחת מצב מאתגר ויחד עם אנשי המקצוע הטובים ביותר אנו מצליחים לחיות את האתגרים הללו לצד חיינו", אמר, "עלינו להבין שיש דברים שאין לנו שליטה עליהם והחלטנו לא להישבר. הבנו שיש לנו כוחות אדירים".

הכנס, שנערך תחת הכותרת "מטראומה לחוסן", שם לעצמו מטרה להתמודד עם האתגרים הנפשיים והקהילתיים בעקבות האירועים הקשים שעברו על מדינת ישראל. הוא כולל סדנאות ומפגשים בשדרות ובאיכילוב, במהלכם דנים בנושאים כמו חוסן קהילתי, חיבור עולמות הגיימינג לטיפול ב-PTSD, טיפול קליני בטראומה, ואתגרי בניית חוסן אישי ולאומי. בכנס משתתפים מומחים בינלאומיים מהארץ ומהעולם, חוקרים, מטפלים ואנשי טכנולוגיה. בין הדוברים גם מומחים מארה"ב שטיפלו במשבר הנפשי אחרי אירועי 9/11 בניו יורק. האירוע יסתיים בטקס נעילה חגיגי במתנ"ס שדרות.