בני ביטון, ראש עיריית דימונה, הודיע היום (רביעי) בסיפוק כי המאבק נגד מינוי מאות רבנים בתקופה הנוכחית נשא פרי. במהלכים מאומצים שכללו מאבק תקשורתי ושיחה נוקבת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הצליחו ביטון ועמיתיו להוריד את הנושא מסדר היום הציבורי.

חוק הרבנים מראה שלמפלגת ש"ס אין אלוהים | דעה

לדברי ביטון, המאבק שלהם התמקד בעיקר בעיתוי. "לא ייתכן, שבזמן שצה"ל נלחם בעזה ובצפון, ההסברה פועלת בחו"ל כדי למתן שנאה אנטי יהודית ואנטי ישראלית וחטופים נמקים ואף מתים בשבי החמאס בעזה - מה שיש לממשלה לעשות זה לעסוק במינוי רבני שכונות וערים", אמר ראש עיריית דימונה, אשר משמש, בין היתר, גם כסגן ומ"מ יו"ר מרכז השלטון המקומי, יו"ר פורום ערי הפיתוח, יו"ר הרשות לפיתוח הנגב ויו"ר אשכול נגב מזרחי. "המאבק של עמיתיי ושלי הוא, לפחות היום, על העיתוי!", הוא הוסיף.

ביטון מדגיש כי מינוי רבנים צריך להיעשות בשיתוף ראשי הערים שמכירים היטב את הרבנים ולא בכפייה מלמעלה, תוך הפקעת הפריבילגיה מראשי הערים להיות שותפים במינוי רבנים שמוכרים להם היטב. לדבריו, "אני מאוד שמח שראש הממשלה נעתר לבקשתנו להוריד את הנושא מסדר היום הציבורי".

ביטון, הידוע בנאמנותו למפלגת הליכוד ולראש הממשלה נתניהו, הצהיר כי הוא מודע לכך שיש הרואים בו כ"האיש הרע" במאבק הזה. אולם, הוא עומד על כך שהמאבק צודק, נכון וחכם. "אני ידוע ומוכר כאיש ליכוד ותיק ונאמן מאוד, כאיש של ביבי וכמי שמתנגד להקדמת הבחירות כדי לא לפגוע חלילה בממשלת הליכוד ושותפיה מימין, אבל לאפשר להעביר חוק כזה ועוד בתקופה כזו קשה, זה כבר יותר מדי".

לדברי ביטון, אחרי המלחמה יהיה צורך לערוך שידוד מערכות ולבחון מחדש תפיסות ואקסיומות שאומצו במשך שנים. לכן, הוא טוען, הצעת החוק הזו יכולה וצריכה להמתין. החלטתו של נתניהו להסיר את חוק "הרבנים" מסדר היום של ועדת החוקה, באה בעקבות המחלוקות המרובות בתוך הקואליציה. מהלך זה מהווה ניצחון לביטון ולעמיתיו במאבקם להגן על עקרונות השלטון המקומי והשותפות במינוי רבנים.