ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט היום (רביעי) להסיר מסדר היום את "חוק הרבנים", שיאפשר לשר הדתות ולרבנות הראשית למנות רבני ערים, תוך הפקעה של הסמכות מידי הרשויות המקומיות. זאת לאחר שהתברר כי חלקים בקואליציה לא יתמכו בחוק, ולא יהיה רוב להעבירו.

העיתונאי והפרשן החרדי בני רבינוביץ התייחס היום (רביעי) בשיחה עם בן כספית ונסים משעל למשבר בין הליכוד לש"ס, שהגיע לכדי איומים של היו"ר אריה דרעי לפרק את הקואליציה. "בעסקונה הש"סית אבלים וחפויי ראש. ה'ביג בוס' נכשל בגדול. זה הפסד צורב ומכאיב בצורה משפילה", אמר. "בן גביר עשה ממנו קרקס".

"החרדים לא סומכים על נתניהו": למה בוער לש"ס להעביר את חוק הרבנים?
הקרב על חוק הרבנים: גוטליב הודחה מוועדת החוקה ושלחה מסר לדרעי: "רואה לך"

"בסוף התברר לכולם שמי ששבר פה את העניין זה חיים ביבס וראשי הערים הליכודניקים. הם אמרו 'עד כאן'. זה לא בגלל המלחמה, חיים ביבס לא רוצה שאריה דרעי ימנה לו רב במודיעין", הוסיף.

"אריה דרעי חושש שאחרי יציאת גנץ מהממשלה כל העסק עלול ללכת לכיוון של בחירות. הוא לא טיפש, והוא רצה לחטוף את החוק הזה, הוא לא רוצה להקדים את הבחירות, כי את חוק הגיוס הקיים הוא לא יוכל להעביר. הם לא תומכים בחוק הזה באמת".

לדבריו, "בצד השני יולי אדלשטיין ורבים אחרים גם לא תומכים בחוק, ופה העסק ייפול. יולי אדלשטיין משתף פעולה עם החרדים והקואליציה כדי למרוח את העסק. אם בג"צ ייתן סנקציות בצורה משמעותית, להערכתי, הממשלה נופלת. אין אפשרות שהעסק יימשך. מה יקרה ביום שאחרי? מה יהיה? אף אחד לא יודע מה יהיה". 

אריה דרעי, בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אריה דרעי, בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לסיכום אמר: "יש תקווה שהממשלה הבאה שתקום תעשה משהו לטובת החרדים. כרגע המצב בטטה, הוא המצב הכי גרוע שהיה אי פעם. תמיד הייתה בציבור החרדי טקטיקה: בואו נמשוך ונרוויח זמן. 

"נתניהו הבין שהוא לא יכול להעביר את חוק הגיוס לפי מה שגפני רוצה. ברגע שהעסק נמרח, והגענו למצב של המלחמה עם כל הרגישות האיומה והנוראה שיש פה, הם עם המכנסיים למטה. אין להם שום דרך להסדיר את העניין הזה באופן חוקי. הם מקווים שאולי יבוא מישהו אחר שיגיד את כל הסיסמאות הידועות, ושמשם יגיע איזה פיתרון".