יקי דיין, לשעבר קונסול ישראל בלוס אנג'לס, שוחח הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל ומיה זיו־וולף ב-103FM והתייחס ל"סרטון החימושים" של ראש הממשלה בנימין נתניהו שעורר סערה בארה"ב.

דיין פתח ואמר: "סרטון של נתניהו שבו הוא אומר שארה"ב מעכבת משלוחי נשק, בוודאי פתיחת חזית מיותרת לחלוטין. צריך להבין שבלי המטרייה הדיפלומטית וכלכלת החימושים לא היינו מגיעים עד כאן, ומצבה של ישראל היה הרבה יותר גרוע. אין טעם להפוך את העימות הזה לפומבי".

הממשלה מתפרקת? ישי כהן מסביר: זה הגורם שיביא לפרישת החרדים
בליכוד מתעקשים: "זאת תהיה קטסטרופה אם נלך בעת הזאת לבחירות"

"יש חוסר אמון מוחלט בין הממשל האמריקאי לבין נתניהו", הסביר, "אנשים שאני מדבר איתם חושבים שנתניהו לקח צד, והוא מעדיף שטראמפ ינצח בבחירות, וכך הם מפרשים חלק מהסרטון הזה שלו. חבל, כי חלק מהבסיס של התמיכה בישראל הוא התמיכה הדו מפלגתית".

עוד הוסיף, "אנחנו צריכים את האמריקאים בכל עניין שהם מסתכלים עליו. ביטול הפורום האסטרטגי הוא בעיה. אתה מדבר שם על לבנון ועל איראן במיוחד, ואתה רוצה קשב אמריקאי לנושאים האלה, וכשהאמריקאים מבטלים את זה יום לפני, זו בעיה גדולה".

נאום ''מצב האומה'' של נשיא ארה''ב ג'ו ביידן - 2024 (צילום: רויטרס)
נאום ''מצב האומה'' של נשיא ארה''ב ג'ו ביידן - 2024 (צילום: רויטרס)

"אם גלנט מגיע בשבוע הבא לוושינגטון לדבר על החימושים, מה הטעם בסרטון הזה? זה באמת מיותר, כי גם כשאתה מדבר לבייס שלך, הקונספט של 'עם לבדד ישכון' לא קיים. כשפוטין מבקר בצפון קוריאה ואיראן מצטרפת, וסין מצטרפת, אתה צריך לבנות קואליציה", דיין הבהיר.

"יש לנו מספיק מלחמות ומספיק אויבים, ואנחנו צריכים את הידידה הגדולה ויש שיגידו היחידה למדינת ישראל. ביידן, עם כל האי הסכמות, הוא נשיא מאוד ידידותי. היינו יכולים למצוא את עצמנו עם נשיא דמוקרטי שפחות תומך בישראל. מבחינת האמריקאים, הדומיננטים בממשלה הזאת הם בן גביר וסמוטריץ', וצריך להתנהל בעוד יותר רגישות מולם", סיכם.