שר הבריאות, אוריאל בוסו, שוחח הבוקר (חמישי) עם ברק סרי ויהודה שלזינגר ב-103FM והתייחס למתיחות בקואליציה על רקע סערת חוק הרבנים.

בפתח דבריו אמר: "הרב דרעי, מי שהקים את גוש הימין לפני ארבע שנים, ושילם מחירים אישיים כבדים, וקיבל אינספור הצעות מהאופוזיציה, להגיד שאנחנו לא אחראים ופועלים בלי תיאום? שרי ש"ס מגויסים מתחילת המלחמה ועושים כל מה שצריך. ואז ברגע אחד אנשים מתוך הבית עושים דמוניזציה גרועה מאוד".

אחד ממנהיגי המחאה מסמן: זה הצעד הבא שלנו נגד ממשלת נתניהו
בארה"ב מעריכים: מספר החטופים החיים - נמוך בהרבה ממה שסברו בישראל

"רק אתמול הצבענו על ארבע עשר חוקים שאין להם שום קשר למלחמה, כי המדינה ממשיכה להתנהל. מי שקורא לזה חוק הג'ובים מתייחס לרב הראשי כג'וב מיותר, ולכל רבני הערים כג'ובים מיותרים. אנחנו מדינה יהודית, בשביל זה קמה המדינה", ציין.

"החוק הזה נמצא בהסכם קואליציוני, ויש דברים מהותיים לתיקון עוד מדו"ח מבקר המדינה", הסביר השר, "אחד עשר דיונים קדמו להצבעה, ונעשו שינויים מרחיקי לכת בחוק. מדובר בגוף הבוחר לרבנות הראשית, הרבנים הראשיים הבחירות פוקעות בעוד שלושה חודשים, וכשאין אין מועצת הרבנות הראשית, אין שירותי דת בישראל".

עוד הוסיף, "אני האחרון שייתן ציונים לחבריי בממשלה, אבל השר לביטחון לאומי הוא שותף קואליציוני ואני מצפה ממנו להיות שותף אמיתי. הוא רומז לדברים אישיים שזה לא ראוי ולא מכובד. צריך לדבר גם עם חברים בתוך הליכוד. מעולם לא היו דברים כאלה שחברים בליכוד עושים דין לעצמם. זה פרומו לחוק הגיוס, אנחנו שותפים או לא שותפים?".

איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"אני חושב שנתניהו צריך לעשות סדר בשורות הליכוד. אנחנו לפני חקיקה חשובה של שילוב החרדים בחוק הגיוס, אם אנחנו חפצים חיים צריך להתיישר", הדגיש, "האיש האחראי ביותר לשמירת הממשלה הוא הרב אריה דרעי, מפלגה אחת בקואליציה לא איימה מתחילת הקדנציה. ההרגשה בחודשים האחרונים בכל מה שקשור לליבת המפלגות החרדיות לוקה בחסר. יש מה לתקן אנחנו מאמינים שבהידברות נכונה יהיה אפשר להשיג מה שצריך. אנחנו לא אנשים שמאיימים ולא אנחנו נפיל את ממשלת הימין. היא צריכה להיות ימנית כמו שהיא יהודית".

"אף אחד לא חולק שמי שלומד צריך להמשיך ללמוד ולהיות בישיבה, אבל המספרים הם הרבה יותר ממה שצריך שהצבא לא מגייס. הוא מצפה שאנחנו נהיה המשטרה הצבאית שלו", סיכם.