שגריר ארגנטינה החדש בישראל, הרב שמעון אקסל ואחניש, הגיע לישראל ונפגש היום (שישי) עם שר החוץ ישראל כ"ץ. לאחר הפגישה, מסר השר כ"ץ כי "‏בזכות הידידות והתמיכה של הנשיא מיליי, הקשר בין ארגנטינה לישראל יתהדק ויתחזק לפסגות חדשות, ואני בטוח שבקרוב נראה את השגרירות החדשה של ארגנטינה בירושלים - בירתה הנצחית של מדינת ישראל.

אחרי כניסתו לתפקיד הרב השגריר קיים פגישה עם ח"כ  דני דנון , השגריר המיועד של ישראל באו"ם. "ברכות חמות לשגריר הנכנס של ארגנטינה בישראל, הרב שמעון אקסל ואחניש, שעם כניסתו לתפקיד החליט לקבוע את ביתו בירושלים - בירת ישראל הנצחית. אנו מעריכים מאוד את הידידות והתמיכה של הנשיא מיילי והעם בארגנטינה, ובטוחים שיחד נביא את היחסים בין מדינותינו לשיאים חדשים", מסר.

הרב ואחניש נחשב לאיש סודו של הנשיא חאבייר מיליי ורבו האישי,  בעבר אמר עליו הנשיא כי הוא "הוא המדריך הרוחני שלי ואני סומך עליו בכל דבר". הרב ואחניש הוא הרב הראשי של הקהילה היהודית-מרוקאית בארגנטינה. בעברו, שהה מספר שנים בישראל ואף למד בישיבת הנגב החרדית שבנתיבות. השגריר קבע את מעונו בירושלים, זאת בהמשך להבטחת הנשיא מיליי כי יעביר את שגרירות מדינתו מתל אביב לירושלים.

חביאר מיליי, נשיא ארגנטינה הנבחר (צילום: רויטרס)
חביאר מיליי, נשיא ארגנטינה הנבחר (צילום: רויטרס)

מיליי נמצא בהליכי גיור ובעבר התבטא כי מתכוון להשלים את ההליך הארוך רק אחרי שיסיים את הקדנציה בתפקיד הנשיא , זאת כדי להימנע מהעבירה על ההלכה היהודית שתפקיד הנשיא כרוך בה