ראש המל"ל צחי הנגבי, עורר היום (שלישי) סערה לאחר הדברים שהשמיע במהלך השתתפותו בכנס הרצליה באוניברסיטת רייכמן. הנגבי טען כי לא קיימת אפשרות להעלים את ארגון הטרור חמאס כ"רעיון". 

זמן קצר לאחר מכן, התעוררה סערה בקבוצת הממשלה. השרים משה ארבל, אורית סטרוק ויצחק וסרלאוף אף דרשו מראש הממשלה בנימין נתניהו הבהרות בנושא. 

לאחר פסיקת חוק הגיוס, בניזרי קורא לדרעי: "ללכת עם השמאל"
תדהמה בעקבות פסיקת בג"ץ? בצבא כבר נערכו לכך הרבה מראש

"מבקש שראש המל"ל יבהיר את דבריו", כתב ארבל בקבוצה והוסיף: "החמאס חייב להיעלם כרעיון. בדיוק כמו דעאש ובדיוק כמו הנאציזם והעבדות והפאשיזם ורעיונות אחרים. אין מנדט לראש המל"ל לאמירה שכזו". 

תקיפות צה"ל ברצועת עזה (צילום :דובר צה"ל)

השר וסרלוף הוסיף: "מסתבר ש'קדימה' וההתנתקות זה רעיון, אי אפשר להעלים אותו גם כשאתה חוזר לליכוד". השרה אוריק סטרוק הביעה תמיכה בביקורת: "מצטרפת לבקשה, יש צורך בהבהרה פומבית". 

כמו כן, השר עמיחי אליהו התייחס לנושא, וכתב: "רעיון אפשר בהחלט לנצח, בעזרת רעיון טוב ממנו. אתה אכן לא מסוגל לנצח מי שמדבר על "מבול אל-אקצא" או על 'מהים עד הנהר'. אני דווקא מסכים עם סיום דבריו של הנגבי בצורך ברעיון ודורש ממנו לקדם רעיונות טובים ומוסריים מהרעיונות של החמאס. ולא רעיונות הזויים דוגמת שיח על מדינה פלסטינית. התיישבות מחודשת בעזה זה רעיון טוב מלא חיים. החלת ריבונות ביהודה ושומרון ובבקעה גם זה רעיון מוסרי ותיקון היסטורי. ויש עוד רעיונות שאפשר להציע".