ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה להעלות את תקרת ההנחות על מגרשים באזורי עדיפות לאומית בנגב ובגליל וכן לקדם שורת הנחות ליוצאי צבא ברכישת קרקעות. יישום ההחלטה נכנס לתוקף וכעת רוכשי קרקעות יוכלו להנות מההישג המשמעותי ביותר מזה עשור. לדוגמא: שווי מגרש שהוערך ב-700,000 שקלים יעלה לאחר ההנחה המקסימאלית 72,800 ₪ (שיעור ההנחה 91%).

נתניהו עצמו, אמר: "יישוב הנגב והגליל הוא התשובה הניצחת של עם ישראל. קידמנו והבאנו הנחות חסרות תקדים בקרקעות הנגב והגליל ואנחנו לא מתכוונים לעצור בכך, בקרוב יורחבו גם הנחות פיתוח הקרקע. הממשלה תשקיע השקעה מאסיבית של שינויים שיביאו לשגשוג אזורי הנגב והגליל ויהיו עוד יותר אטרקטיביים עבור צעירים, משפחות רבות ויוצאי צבא באזורים אלו".

מנכ"ל משרד רה"מ יוסי שלי: "הנגב והגליל זה הלב של המדינה, כמנכ"ל משרד ראש הממשלה אמשיך ליישם את החלטות הממשלה בדרך המיטבית". לצורך קידום שורת ההחלטות נדרשה התערבות ישירה של ראש הממשלה אשר הטיל על מנכ"ל משרדו יוסי שלי להקים ועדת מנכ"לים בראשותו שבחנה את ההנחות הקיימות ופעלה להעמיקן משמעותית. כמו כן, פעל שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף לקדם את העברת ההחלטה מול רשות מקרקעי ישראל".