הנהלת בתי המשפט מתנגדת להצעת החוק שתשנה את בחירת נציב תלונות הציבור על שופטים. ביום ראשון הקרוב צפויה לעלות לדיון בוועדת שרים הצעת החוק של חבר הכנסת שמחה רוטמן שעניינה שינוי שיטת בחירת מינוי הנציב.

במכתב שנשלח מהיעוץ המשפטי של הנהלת בתי המשפט למשנה ליועצת המשפטית לממשלה, עו"ד אביטל סומפולינסקי, נטען כי "הצעת החוק עשויה להוביל לבחירה של אדם נטול כישורים או היכרות מערכת המשפט ולהוביל למינוי של אדם שאינו כשיר לכך, מתוך מניעים פוליטיים ואשר מטרתו היא לפגוע במערכת המשפט"

עוד נכתב כי "החריגה מהנוהג ארוך השנים מאז הקמת הנציבות לפיו לתפקיד הרם ממונה שופט בית משפט עליון בדימוס, מהווה ניסיון נוסף לפגוע במעמדו של בית המשפט העליון ובאמון הציבור במערכת המשפט בכללותה. הפרה חוזרת ונשנית כמו גם ניסיון שיטתי של שינוי הכללים הנהוגים – פוגעת במעמדו של בית המשפט, באמון הציבור ובעצמאותו. בעניינו, נוכח החשש המשמעותי לפגיעה בעצמאות הנציב, קיים קושי שלא לראות בהצעת החוק חלק מתהליך השינוי המשטרי המבקש להחליש את כוחה של הרשות השופטת".

 על פי ההצעה החדשה, במקום שהנציב ייבחר על ידי שר המשפטים ונשיא בית המשפט העליון, ובכפוף לאישור הוועדה לבחירת שופטים, המבקר ייבחר על ידי חברי הכנסת, בהצבעה חשאית במליאת הכנסת. הצעתו של רוטמן מגיעה בעקבות חוסר הסכמה בוועדה לבחירת שופטים על זהותו של המבקר הבא, אחרי שכהונת הנציב האחרון, השופט בדימוס אורי שהם, הסתיימה בתחילת חודש מאי האחרון ומאז טרם מונה לו מחליף.