הממשלה תדון בישיבתה השבועית מחר (ראשון) בהליך מינוי נציב שירות המדינה. בנוסח ההצעה נכתב כי הנציב הנוכחי פרופ' דניאל הרשקוביץ צפוי לסיים את כהונתו בת השש שנים בחודש ספטמבר הקרוב. 

לכן, בממשלה מעוניינים לקדם בהתאם להמלצת היועצת המשפטית לממשלה לקדם את האפשרות כי מינוי הנציב הבא יעשה באמצעות ועדת איתור ובראש שופט בדימוס מבית המשפט העליון שימונה על ידי נשיא בית המשפט העליון ובהסכמת ראש הממשלה. מי שעוד צפוים לשבת בוועדה היא היועצת המשפטית. 

שירות המדינה נחשף במלוא מערומיו ועכשיו מתברר כמה הדבר קריטי | דעה

דניאל הרשקוביץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
דניאל הרשקוביץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כאמור, בהרב־מיארה  קבעה כי קיימת מניעה משפטית שנציב שירות המדינה ימונה באופן ישיר על־ידי ראש הממשלה וייבדק בוועדה למינוי בכירים, כפי שביקשה הממשלה. צוין כי הצעת הממשלה בעניין אינה נתמכת בהנמקה מקצועית, אינה הולמת את אופי התפקיד וסמכויותיו ואינה כוללת התאמה בין תפקידה של הוועדה המייעצת לבין הנדרש ממנה כעת.

בחוות־דעת שהעבירה היועצת המשפטית במשרד ראש הממשלה, עו"ד שלומית ברנע־פרגו, ליועצת המשפטית לממשלה, היא הציעה כי ייקבעו למשרת הנציב תנאי סף וכשירות בדומה לאלה שקיימים בכל משרה אחרת בשירות המדינה, וכי המינוי ייעשה בדרך של ועדת איתור בראשות שופט בדימוס של בית המשפט העליון, שזהותו תיקבע על־ידי נשיא בית המשפט העליון בהסכמת ראש הממשלה.