סגן יו"ר הכנסת חבר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ ניסים ואטורי ממפלגת הליכוד, שוחח היום (שני) עם גדי נס ב-104.5fm על שר הביטחון יואב גלנט שיגיע לישיבת ועדת חוץ וביטחון היום, ועל המלחמה האפשרית בלבנון. בפתח השיחה אמר ח"כ ואטורי: "חושב שלעם ישראל נמאס מסיסמאות, נמאס שעולים על כל גבעה בצפון ובדרום ואומרים להם 'תיכף'- כבר שנה 'תיכף'".

עוד שיתף ח"כ ואטורי בשיחה שלו עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בוועדת חוץ וביטחון: "אמרתי לו 'תדפוק על השולחן, אתה מספר לנו מה אתה אומר אבל ההנחיות לא יורדות למטה'. כשאתה רואה ששר הביטחון עושה מה שהוא רוצה, כנראה שהוא לא סופר אף אחד".

בקואליציה נחושים להעביר את חוק הגיוס - פגרת הקיץ לא תעצור אותם
סערת שחרור האסירים הפלסטינים: כל האצבעות מופנות לבן גביר

הוא המשיך להתייחס לשר הביטחון יואב גלנט ואמר: "אם הייתי ראש הממשלה הייתי כבר מפטר אותו". הוא נשאל האם גלנט ונתניהו מדברים ביניהם וסגן יו"ר הכנסת חבר ועדת חוץ וביטחון השיב: "לפי מה שאני רואה כן, זה לא אומר שהם מסכימים על הדברים".

כשנאמר לו שגלנט הוא מצביא, ענה: "בישראל כולם גיבורי מלחמה, שים את וינטר במקום הרמטכ"ל תראה מה קורה. צה"ל הפסיד אותו, חושב שאחרי ה-7 באוקטובר צה"ל צריך לרסק, צה"ל צריך לנצח במלחמות ואנחנו נעשה את הפוליטיקה, אנחנו הפוליטיקאים נעשה את המדיניות".

עופר וינטר (צילום: פלאש 90)
עופר וינטר (צילום: פלאש 90)

עוד אמר: "האויב שלנו התרגל שאנחנו לא משתמשים בנשק מסוים, אולי הגיע הזמן", הוסיף: "יש לנו נשק שהוא עצמו וחבריו יצרו אותו, קדימה למה מחכים? שישתמשו בו, הגיע הזמן להפעיל אותו", עוד אמר: "אנחנו נמנעים ממלחמה בגלל המחיר שנשלם ובסוף אנחנו יוצרים מפלצת יותר גדולה, תראה את חיזבאללה. אני יודע שאנחנו באמת חזקים מה שעשינו בעזה צריך לעשות בלבנון".

הוא הוסיף: "צריכים להבין שההרתעה שלנו נפגעת כל יום שאנחנו לא תוקפים בצפון. נכון שהכטב"מים חודרים, יש לנו נשק שובר שוויון- צריכים לרסק את לבנון, לפתוח בהתחלה במכת אש כזו שיזכרו אותה בכל העולם, שעם ישראל לא מתעסקים, זה מה שאנחנו צריכים לעשות. אנחנו רק מדברים, בגלל זה אמרתי אתמול מי שלא מסוגל שיפנה את מקומו, יש מצביאים צבאיים שיכולים להיכנס לנעליים האלה".